Tuesday 15 September 2009

ျမန္မာကဗ်ာဆိုတာ ဂ်ိဳ(ခ်ိဳ)နဲ႔လား (၁၇)‎

သာမညေတးထပ္‎

ပဓာနကာရန္ကိုးခ်က္မွာ တလံုးခ်င္းပဲ ကာရန္ယူၿပီး ‎ဝမ္းတြင္းကာရန္ေတြ (နေဘ) မယူဘဲ၊ အကြန္႔ အတြန္႔ေတြ မပါဘဲ ‎သာမန္ ႐ိုး႐ိုး ေရးထားလို႔ ‎သာမညေတးထပ္လုိ႔ေခၚပါတယ္။ အေပၚကျပခဲ့တဲ့ ဇယား‎ပါအခ်က္အားလံုးနဲ႔ ကိုက္ညီေအာင္ ‎ေရးလိုက္ရင္ သာမညေတးထပ္ကိုရပါတယ္။ သာမညေတးထပ္အတြက္ ‎ဥပေဒသေဆာင္ပုဒ္ ‎ေတးထပ္တပုဒ္ကို ၾကည့္ပါ။ ဇယားထဲ ထည့္ျပပါမယ္။‎‎


ဥပေဒသေဆာင္ပုဒ္ ‎ေတးထပ္‎
ေတးထပ္စာ ဉာဏ္ကြန္႔ (ဘို႔)၊‎
နည္းညြန္႔ညြန္႔ ေရးမည္၊‎
ပဓါန ကာရန္ညီ (ေအာင္)၊‎
ေရးၾကံစည္ ၾကျမဲ၊‎
ဤနည္းျဖင့္ ေရွးဦးစြာ၊‎
ၿငိ႐ံုသာ ေရးတတ္ဘို႔ခဲ။‎

ထို႔ေနာင္မွ ကာရန္သာ (ေအာင္)၊‎
ရွာၾကံကာ စပ္တဲြ၊‎
အဓိပၸာယ္ ပါေအာင္ဆဲြ (ပါလုိ႔)၊‎
စကားလဲ က်ဥ္းေစ၊‎
ဖတ္ရြတ္ပံု စည္းေသက် (လွ်င္ျဖင့္)၊‎
ေတးနယ တတ္မဲ့ကေဝ။‎

ပိုဒ္ထားႏွင့္ ဘယ္ညာေလ (မွာ)၊‎
ျမဲပံုေသ တည္အက် (ဟာမို႔)၊‎
အာဂံုရ ရွိနမူ၊‎
ေရးေတာ့ထပ္တူ၊‎
ခ်င္းတို႔ခ်င္း ကာရန္ယူ (ေသာ္)၊‎
ေခါင္တဆူ ျဖစ္အုန္းလိမ့္ေလး။‎



ဒါဆို ဘယ္ေနရာေတြမွာကာရန္ယူရမလဲ ဆုိတာလည္း ‎ရွင္းမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ အနက္ေရာင္ ျခယ္ထားတဲ့ အကြက္ေတြက ‎ပဒါလကၤာရေတြ၊ ‎ႀကိယာေတြ၊ ဝိဘတ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔ကုိ သက္ဆိုင္ရာအပိုဒ္က ကာရန္နဲ႔ ဂ႐ု၊ လဟု ‎‎အတူတူ ယူထားေၾကာင္း သတိျပဳပါ။ ဥပမာ - အပိုဒ္-၁၄ မွာ အပိုဒ္ကာရန္က 'က်' (လဟု) ‎ျဖစ္ၿပီး ပဒါလကၤာရ ကလည္း ‎‎'ဟာမို႔' (လဟု) ပဲျဖစ္ပါတယ္။ အပိုဒ္-၁၇ မွာ အပိုဒ္ကာရန္က ‎‎'ယူ' (ဂ႐ု) ျဖစ္ၿပီး ပဒါလကၤာရ ကလည္း 'ေသာ္' (ဂ႐ု) ‎ပဲျဖစ္ပါတယ္။‎
စေလဦးပုည ေရးတဲ့ သစၥာတုိင္ေတးထပ္တပုဒ္ကို နမူနာအျဖစ္ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။‎

ေသြမကြက္ပါႏွင့္‎
ခုိင္စပယ္ေငြရည္ဥ၊‎
မာလာယုမ်က္ျခယ္၊‎
ေမာင္ဆဲြတဲ့ပုလဲသြယ္ငယ္၊‎
ထယ္ေတာ္ေလမူအား၊‎
ေဆာင္ၫြန္႔တဲ့ သၪၥာကို၊‎
မေသခ်ာစဲြမည္စိတ္ထား။‎

ေရႊစိတ္ေတာ္ ခုခါခံသည္၊‎
ဘယ္ဂုဏ္မာန္ေထာက္ပြား၊‎
ညာပင္သူျမသားက၊‎
စိမ္းကားမည့္အေန၊‎
ေရႊေဘာေတာ္ေသြမကြက္ပါႏွင့္၊‎
စိန္ဘယက္ နန္းေၾကာ့ညာေမ။‎

ေမာင္ကျဖင့္ သက္ေဝကို၊‎
ကမၻာေလ အကုန္တိမ္းေစေတာ့၊‎
‎ယိမ္းပါဘု ေမာင့္သစၥာ၊‎
စဲြတဲ့စိတ္မွာ၊‎
ေငြသခၤ ေသာ္တာငယ္၊‎
မွန္ေသခ်ာေျပာလိုက္ပါ့ေလး။ ။‎


အ႐ိုးခံေတးထပ္
အ႐ိုးခံေတးထပ္ ကေတာ့ ‎...‎
ပဓာနကာရန္ (၉)ခ်က္ အလံုးစံုတူရပါမယ္။‎
အဲဒီကာရန္ေတြရဲ့ေရွ႕က ဝမ္းတြင္းကာရန္ (၂) လံုးကိုပါ နေဘကိုက္ေအာင္ အစပ္ကာရန္ ‎ယူရပါမယ္။‎
အပိုဒ္ (၂) နဲ႔ အပိုဒ္ (၃) ဟာ တပိုဒ္လံုး ကာရန္ထပ္ (နေဘထပ္) ရပါတယ္။‎
အပိုဒ္ (၈) နဲ႔ အပိုဒ္ (၉) ဟာလည္း တပိုဒ္လံုး ကာရန္ထပ္ (နေဘထပ္) ရပါတယ္။‎
က်န္တာအားလံုး သာမညေတးထပ္နဲ႕ အတူတူပါပဲ။‎
ေအာက္မွာ ဇယားနဲ႔ျပထားပါတယ္။ ဇယားကြက္မွာ ဝမ္းတြင္းကာရန္ယူရမယ့္ စာလံုးေတြကို ‎အေရာင္တူ ျပထားပါတယ္။



အ႐ိုးခံေတးထပ္ အတြက္ ဥပေဒသေဆာင္ပုဒ္ေတးထပ္ ကို ၾကည့္ပါ။‎



ဒီ ဥပေဒသေဆာင္ပုဒ္ အ႐ိုးခံေတးထပ္မွာ ပဓာနကာရန္ (၉)ခ်က္ကို စာလံုးနက္ နဲ႔ ‎စာလံုးေစာင္း (Bold & Italic) နဲ႔ ျပထား ပါတယ္။ ‎နေဘထပ္ရမယ့္အပိုဒ္ေတြကို အေရာင္တူ ‎ျပထားပါတယ္။ တပုိဒ္လံုး နေဘယူရမယ့္ ေလးပုိဒ္ (၂-၃၊ ၈-၉) ကိုေတာ့ ‎အေရာင္ျခယ္ ‎‎(Highlight) ျပထားပါတယ္။‎
နမူနာ အ႐ိုးခံေတးထပ္ေတြကို ဆက္ေလ့လာဖို႔ ေရးေပးလုိက္ပါတယ္။

လက္ဖက္ရည္ေတာ္ ရြာစဥ္ရြာစား မင္းလွသခၤယာဘဲြ႔ခံ စေလဦးပုည ေရး - ေတးထပ္စပ္မူနည္း‎‎‎

ေတးထပ္ ေတးထပ္ ရယ္ႏွင့္၊‎
ေရးစပ္ၾက သူငါ၊‎
ေတြးကပ္လွ နမူနာ၊‎
ခ်ဴအခ်ာ လြန္ေပါ၊‎
‎ယခုေခတ္ ျပဳသစ္စာ မွာ၊‎
‎႐ႈခ်စ္စရာ ေ႐ြးမွ်မေႏွာ။‎

သုိ႔မို႔ေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္ညီငယ္၊‎
မဟုတ္သည္ နေယာ၊‎
ႏႈတ္ဝသီ သေဘာမွာ၊‎
အေဟာသိ ပယ္ပါ၊‎
သေျပမွာ စေလနည္း ကိုမွ၊‎
ေဆြမွီး၍ ျပဳသင့္သည္သာ။‎

စပ္မူနည္း ေရးလိုပါလွ်င္၊‎
ေတးကိုသာ ရေအာင္က်က္ ပါေတာ့၊‎
ခက္လွဘူး မ်ိဳးသိဂၤါ၊‎‎
စိုးရိမ္ႏွင့္ဗ်ာ၊‎‎‎
ၿဖိဳးထိန္တဲ့ ကိုးစိန္လႊာမွာ၊‎‎‎
ခုိး႐ွိန္ဝါ‎‎ ‎ေတာက္ပါလိမ့္ေလး။ ။‎


အပိုဒ္-၁၅ မွာ စာလံုးေရ (၆)လံုး ပဲရွိတဲ့အတြက္ ၁၅၊ ၁၆၊ ‎‎၁၇၊ ၁၈ အပိုဒ္ေတြက ‎အဆံုးစာလံုးေတြကိုပဲ (ဇယားမွာ ၉-‎ျပထားတဲ့ အကြက္ေတြ) စာလံုးတလံုးခ်င္းစီကိုပဲ (ဂါ-ဗ်ာ-လႊာ-ဝါ) ‎အခ်င္းခ်င္း ကာရန္ ခ်ိတ္ထားတာ ေတြ႔ရပါမယ္။‎

လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္ေရး ‎‎- ေတးထပ္

ကုမၼာရီ ႐ြယ္ဓေလ့ေပမုိ႔၊
ငယ္ကေလ့ ေဂါရီ၊
ဘယ္အေတြ႕ ေလာကီကို၊
ေဇာမသီခင္က၊
စပယ္ခက္ စံုႏွစ္ပင္မွာ၊
မငံုခင္ တုန္းကအစ။

ပန္းဒြါရ ဆင့္စီ၊
မပြင့္မွီ အခါက၊
က်င့္ဝသီ စာဂႏွင့္၊
ခါပထမ အ႐ြယ္၊
ငယ္သြားေတြ ေၾကြမလဲခင္က၊
ေမအျမဲ ခ်စ္ဖို႔ႀကံ႐ြယ္။

ကေလးစိတ္ဓါတ္မပ်ယ္၊
ခပ္ငယ္ငယ္ စာမတတ္ခင္က၊
ကညာနတ္ ေကာင္းမႈေပြလီ
ေတာင္းဆုေစတီ
စိတ္မွန္းႏွင့္ ေမေက်ာက္ခ်ီတယ္၊
ေသြေဖါက္ၿပီႏိုင္ဘု ဖ်ာ့ေလး။ ။

အပိုဒ္ (၁၅) မွာ စာလံုးေရ (၇)လံုးရွိလို႔ အပိုဒ္၁၅ရဲ့ အဆံုး (၄)လံုး (ေကာင္းမႈေပြလီ) နဲ႔ အပိုဒ္ ‎‎(၁၆) ရဲ့ အစ (၄)လံုး (ေတာင္းဆုေစတီ) ကို ေလးလံုးစလံုး နေဘ ‎ကိုက္ေအာင္ယူၿပီး အပိုဒ္ (၁၅)၊ (၁၆)၊ ‎‎(၁၇) နဲ႔ (၁၈) ေတြရဲ့ အဆံုးစာလံုးေတြ (လီ-တီ-ခ်ီ-ၿပီ) ကို ‎ကာရန္ထပ္ခ်ိတ္ထားတာ ‎ေတြ႔ရပါမယ္။‎
‎ဒါ့အျပင္ အပ်ိဳေဖာ္မဝင္မီကပင္ ကေနာင္ကိုယ္ေတာ္ကို ခ်စ္မိရပံုအေၾကာင္း ‎ဖဲြ႔ဆိုသြားတဲ့ေနရာမွာ အ႐ုိင္းကို ‎အယဥ္ျဖစ္ေအာင္ ေရးႏုိင္တဲ့ လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္မင္းသမီးရဲ့ ‎စာဆုိေတာ္ဂုဏ္ေျမာက္ပံု ကိုလည္း 'စပယ္ခက္ စံုႏွစ္ပင္မွာ၊ ‎မငံုခင္ တုန္းကအစ'၊ 'ပန္းဒြါရ ‎ဆင့္စီ၊ မပြင့္မွီ အခါက' ဆုိတဲ့အပိုဒ္ေတြမွာ ထင္ထင္ရွားရွားျမင္ႏိုင္လို႔ ဒီေတးထပ္ကုိ ‎‎ေရြးျပလိုက္တာပါ။‎

သံုးခ်က္ညီ ေတးထပ္ အေၾကာင္းကို ဆက္ပါမယ္။


သံုးခ်က္ညီေတးထပ္
သံုးခ်က္ညီေတးထပ္ကေတာ့ အ႐ိုးခံေတးထပ္ရဲ့ စည္းကမ္းခ်က္အားလံုးအျပင္ အတက္ပိုဒ္ နဲ႔ ‎အအုပ္ပိုဒ္ ေတြရဲ့ မ-ပိုဒ္နဲ႔ စံု-‎ပိုဒ္ ေတြကို ကာရန္စပ္တဲ့အခါ ဝမ္းတြင္းကာရန္ (၂)လံုးစီ ကို ‎စံုပိုဒ္မွာပါ အညီထပ္ယူလိုက္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မ-ပိုဒ္မွာ ‎‎(၂)ခ်က္၊ စံု-ပိုဒ္မွာ (၁) ခ်က္၊ ဒီ ‎ကာရန္ သံုးခ်က္ညီ ရတဲ့အတြက္ သံုးခ်က္ညီေတးထပ္ လို႔ ေခၚျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ‎‎အခံပိုဒ္အတြက္ မ-ပိုဒ္နဲ႔ စံု-ပိုဒ္ ဝမ္းတြင္းကာရန္ ညီစရာမလုိပါဘူး။ ‎
‎ဒါေၾကာင့္ အပိုဒ္ (၁-၂၊ ၅-၆၊ ၇-၈၊ ၁၁-၁၂၊ ၁၃-၁၄၊ ၁၇-၁၈) ေတြမွာသာ ‎သက္ဆုိင္ရာႏွစ္ပုိဒ္ခ်င္းစီ နေဘ ‎သံုးခ်က္စပ္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။‎
ဇယားကြက္မွာ ဝမ္းတြင္းကာရန္ယူရမယ့္ စာလံုးေတြကို အေရာင္တူ ျပထားပါတယ္။



ဥပေဒသေဆာင္ပုဒ္မွာ ၾကည့္လုိက္ရင္ ရွင္းပါတယ္။‎



ဒါဆုိရင္ ေတးထပ္ ရဲ႕ ပင္မ အမ်ိဳးအစား သံုးမ်ိဳး ၿပီးသြားၿပီမုိ႔ ကာရန္ယူပံုတူၿပီး အပိုဒ္ ‎အေနအထား ကဲြျပားသြားတဲ့ ေတးထပ္ ‎အမ်ိဳးအစားခဲြေလးေတြကို ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမယ္။

ဖတ္ရႈခံစားအားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးအထူးပါခင္ဗ်ာ ...‎
ဟယ္ရီ


2 comments:

Dr. Yi Yi Win said...

ကဗ်ာေတြစာေတြလာေငးသည္။

Harry said...

ဟုတ္ကဲ့ ေက်းဇူးပါ ေဒၚယု ...
ဒါနဲ႔ အေႂကြးလည္း မဆပ္ေသးဘူးေနာ္ ...