Monday, 20 February 2012

ငါးဆင့္သမိုင္း‎

ငါးဆင့္သမိုင္း‎

ထံုးမတိမ္၊‎
ငံုး, အိမ္, က်ဴ, လ သို႔၊‎
တူမွ်စံႏိႈင္း။‎

ထပ္တညီ၊‎
ကပၸ႒ီတင္ထိုက္တဲ့၊‎
‎ယဥ္သိုက္ဝင္ သည္ေမႏွင့္ရယ္၊‎
ငါးဆင့္သမိုင္း။ ။‎

(သစၥာတုိင္ ေဒြးခ်ိဳး)
စေလဦးပုည



“ကပၸ႒ီတိ” ဆိုတာကေတာ့ ကမၻာႏွင့္အမွ်၊ ကမၻာတည္သေရြ႕ တည္တံ့ေနမယ့္အရာေတြကိုဆုိလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလို ‎ကမၻာႏွင့္အမွ် တည္တံ့ေနၾကတဲ့ ကပၸ႒ီတိေလးပါးမွာ ဥစၥာသိုက္၊ ပညာသုိက္တို႔လို အယဥ္အလွသိုက္ကုိဝင္တဲ့ ‎သူ႔ရဲ႕ခ်စ္သူကိုပါထည့္ၿပီး ေရတြက္ရမွာမို႔ ေလးပါးေတာင္မကဘဲ ငါးပါးထိေအာင္ျဖစ္လာမွာပါလို႔ ဖဲြ႔ႏဲြ႔တင္စား ‎လိုက္တာပါ။ ကမၻာတည္သေရြ႕ တည္ရွိေနတဲ့ အရာေတြကို ကဗ်ာထဲထည့္ၿပီး အတုိဖဲြ႔တဲ့ေနရာမွာ ဦးပုညဟာ ‎စံတင္ေလာက္ပါတယ္။ “ၾကာကနက္ ေသာင္းဝွန္မွာ၊ ေဒါင္း, ပုစြန္, ဝံ, ငါး သုိ႔ ...” ဆုိၿပီးေတာ့လည္း ‘ကမၻာ ႏွစ္ခါပ်က္ ‎ေစေတာ့’ ဆုိတဲ့ သစၥာတုိင္ ေတးထပ္ထဲမွာ စ၊ ဓ၊ ဗ၊ ဝ စမ (စာမ) ေလးလံုးကို ဖဲြ႔သြားပါတယ္။ “ပုစြန္ ဝံ ငါး ‎ေဒါင္းၿမီးဖ်ားမွာ၊ စာေလးပါးေက်ကာမွ၊ ေသြပါ့မယ္ လွယဥ္ၾကဴးငဲ့ ...” ရယ္လို႔လည္း ဝိဇယျပဇာတ္မွာ ေရးသြားပါေသးတဲ့အေၾကာင္း‎ ၿပီးခဲ့တဲ့ ပို႔စ္မွာေရးခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ဒီမွာ ျပန္ဖတ္ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္ ...
ကမၻာႏွစ္ခါပ်က္ေစေတာ့

အလ်ဥ္းသင့္လို႔ ကပၸ႒ီတိ ေလးပါးကို ေဖာ္ျပရမယ္ဆုိရင္ ... ‎
ငံုး = ဘုရားေလာင္း ငံုးမင္းဘဝက သစၥာဆုိထားတဲ့ တဆယ့္ေျခာက္ပယ္စာေျမေနရာ
အိမ္ = ကႆပ ဘုရားရွင္လက္ထက္က ဃဋိကာရ အိုးထိမ္းသည္ရဲ႕ အိမ္ေနရာ
က်ဴ = ဘုရားေလာင္း ေမ်ာက္မင္းရဲ႕ သစၥာအဓိ႒ာန္ေၾကာင့္ က်ဴပင္ေတြမွာ ကမၻာတည္သေရြ႕ အဆစ္မရွိဘဲ တိုးလွ်ိဳေပါက္ ‎ျဖစ္ေနျခင္း‎
လ = လေပၚမွာ ထင္ေနတဲ့ ယုန္႐ုပ္ တုိ႔ျဖစ္ၾကပါတယ္။‎

ငံုး‎
ဘုရားအေလာင္းေတာ္ ငံုးမင္း အရြယ္မေရာက္ခင္က အျဖစ္အပ်က္တစ္ခုပါ။ ေတာမီးႀကီးက ေလာင္လာပါတယ္။ ‎မိဘေတြကလည္း ထြက္ေျပးၾကသြားၾကလုိ႔ အသိုက္ထဲမွာ ငံုးငယ္တေကာင္တည္းက်န္ရစ္ခဲ့ပါတယ္။ ငယ္ရြယ္လွေသးတဲ့ ‎အတြက္ အေတာင္ကလည္း မပ်ံႏိုင္၊ ေျခေထာက္ကလည္း မသြားႏိုင္ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီမီးေဘးက လြတ္ေျမာက္ဖို႔ ‎သစၥာတရားမွတပါး အျခားအားကိုးရာမရွိေၾကာင္း ဆင္ျခင္မိတဲ့ အေလာင္းေတာ္ ငံုးမင္းငယ္ဟာ အမွန္အတိုင္း ‎သစၥာဆိုလိုက္တဲ့အခါ ေလာင္လာတဲ့ ေတာမီးႀကီးဟာ သစၥာ စြမ္းအားေၾကာင့္ ေရွာင္ကြင္းသြားပါ ေတာ့တယ္။ ဒီ ငံုးမင္း ‎သစၥာျပဳတဲ့ေနရာကေန ဗဟုိျပဳၿပီး တဆယ့္ေျခာက္ပယ္စာမွ်ရွိတဲ့ ဧရိယာဟာ ကမၻာတည္သေရြ႕ မီးမေလာင္ဘဲ ‎တည္ေနပါတယ္။ (‘ပယ္’ ဆုိတာ ေရွးေခတ္ေျမအတုိင္းအတာပါ။ တပယ္ကို ၁.၇၅-ဧက နဲ႔ ညီမွ်ပါတယ္။ ၁၆-ပယ္ ‎ဆုိေတာ့ ၂၈-ဧကနဲ႔ညီမွ်ပါတယ္) ပရိတ္ႀကီး (၁၁) သုတ္ထဲက ဝ႗သုတ္ေတာ္ (ဝ႗ပရိတ္ေတာ္) ဟာ ဒီအျဖစ္အပ်က္ကို ‎ေဟာေတာ္မူတာပါပဲ။ “သႏၲိပကၡာ အ ပတနာ၊ သႏၲိပါဒါ အဝၪၨနာ။ မာတာပိတာ စ နိကၡ ႏၲာ၊ ဇာတေဝဒ ပဋိကၠၠမ။” ဆုိတဲ့ ‎အပိုဒ္ဟာ ဘုရားေလာင္း ငံုးမင္း သစၥာဆိုေတာ္မူတဲ့ အပိုဒ္လို႔ သိရပါတယ္။‎
(ဧကနိပါတ္၊ ဝ႗ကဇာတ္)‎

အိမ္
ကႆပ ဘုရားရွင္လက္ထက္က ‘ဃဋိကာရ’ လုိ႔ေခၚတဲ့ အိုးထိမ္းသည္ တေယာက္ရွိပါတယ္။ သူ႔မွာ မ်က္မျမင္မိဘႏွစ္ပါး ‎ရွိပါတယ္။ သူ႔အိမ္က ပစၥည္း မွန္သမွ်ဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ သံဃာေတာ္ေတြအတြက္သာလုိ႔ ခံယူခ်က္ထားတဲ့ ‎သူျဖစ္ပါတယ္။‎
တေန႔ေတာ့ ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ျမက္မိုးေက်ာင္းေဆာင္တေဆာင္ေဆာက္လုပ္ေနၾကတုန္း အမိုးသက္ငယ္ လုိအပ္ ‎ေနတဲ့အတြက္ အတြင္းသိအစင္းသိျဖစ္ေသာ ဃဋိကာရရဲ႕အိမ္က သက္ငယ္အမိုးေတြကို သြားၿပီး ဖ်က္ယူၾကပါတယ္။‎
ဃဋိကာရရဲ႕ မ်က္မျမင္မိဘႏွစ္ပါးက သိၾကေပမဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆိုလွ်င္ ခြင့္လႊတ္ထားၿပီးျဖစ္တာေၾကာင့္ မတားျမစ္ ‎ၾကပါဘူး။ သားျဖစ္တဲ့ ဃဋိကာရ ျပန္လာတဲ့အခါ အေၾကာင္းစံုေျပာျပၾကပါတယ္။ မိသားစုသံုးဦးဟာ ရဟန္းေတာ္ေတြ ‎မိမိတို႔အေပၚ ရင္းႏွီးမႈ၊ အသိအမွတ္ျပဳမႈအတိုင္းအတာကို ေတြးမိၿပီး ေစတနာ သဒၶါ တရား ထက္သန္စြာနဲ႔ အလြန္ ‎‎ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာေတာင္ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။‎
အဲဒီ ေစတနာသဒၶါတရားရဲ႕ စြမ္းအားေၾကာင့္ ဃဋိကာရရဲ႕အိမ္ဟာ မိုးဘယ္ေလာက္ပဲ ရြာရြာ၊ အမိုးမရွိေပမဲ့ မိုးစိုစြတ္ျခင္း ‎မရွိေတာ့ပါဘူး။ ေခတၱခဏမွ်သာ မဟုတ္ပါ။ အဲဒီအိမ္ေနရာဟာ တကမၻာပတ္လံုး မိုး စိုစြတ္ျခင္း မရွိေတာ့ပါ။‎
(ဃဋိကာရသုတ္၊ အ႒ကထာ)‎

က်ဴ
ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္မင္းဟာ အေျြခအရံေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ ေတာႀကီးမ်က္မည္းထဲ လွည့္လည္ေနခ်ိန္ကျဖစ္ပါတယ္။ ‎ေရငတ္လို႔ ေရရွာေနၾကတုန္း ေရကန္တကန္ကို ေတြ႔မိၾကပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ျပႆနာက ဒီေရကန္ဟာ ဘီလူးေစာင့္တဲ့ ‎ေရကန္ ျဖစ္ေနပါတယ္။‎
ေမ်ာက္ မ်ားစြာအတြက္ အခက္အခဲႀကီးနဲ႔ ရင္ဆိုင္လိုက္ရတာပါ။ ေရမေသာက္ရရင္ အားလံုးေရငတ္ၿပီး ေသဆံုးၾကရ ‎ပါေတာ့မယ္။ ေရကန္ထဲဆင္းၿပီး ေသာက္ျပန္ရင္လည္း ဆင္းေသာက္တဲ့ ေမ်ာက္ေတြအားလံုး ဘီလူးစားခံရ ပါလိမ့္မယ္။ ‎တကယ့္ကို က်ဥ္းထဲက်ပ္ထဲ၊ ေရွ႕တိုး ထမ္းပိုး၊ ေနာက္ဆုတ္ လွည္းတုတ္ ဆိုတဲ့ မတိုးသာ၊ မဆုတ္သာ အေျခအေနပါ။‎
‎ဒီအခက္အခဲကို ဘုရားေလာင္းေမ်ာက္မင္းက ေခါင္းေဆာင္ပီသစြာနဲ႔ ပညာသားပါပါေျဖရွင္းေပးလိုက္ပါတယ္။ ေရကန္ ‎‎ဝန္းက်င္မွာ က်ဴပင္ေတြရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ရွိတဲ့ က်ဴပင္ေတြအကုန္ အဆစ္ေတြပြင့္ၿပီး တုိးလွ်ိဳေပါက္ ‎တေပါက္တည္းျဖစ္ေစဖို႔ ဘုရားေလာင္း ေမ်ာက္မင္းက အဓိ႒ာန္ လုိက္ပါတယ္။ ေခါင္းေဆာင္စိတ္ဓါတ္ရယ္၊ ဒုကၡသည္ကို ‎ကယ္တင္လိုတဲ့ ပရဟိတစိတ္ဓါတ္ေတြရဲ႕ စြမ္းအားေၾကာင့္ ေရကန္ဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့ က်ဴပင္အားလံုး အဆစ္ေတြပြင့္ကုန္ၿပီး ‎တေပါက္တည္း ျဖစ္ကုန္ပါတယ္။‎
အဲဒီေတာ့မွ အခုေခတ္မွာ ေရပိုက္ေတြဆက္ၿပီး ေရသယ္ယူၾကသလိုမ်ိဳး အဆစ္ပြင့္သြားတဲ့ က်ဴပင္ေတြကို ဆက္ၿပီး ‎ေရကန္ထဲ မဆင္းၾကဘဲ အေဝးကေန ေရေသာက္ယူၾကပါတယ္။‎
“ေရကန္ထဲဆင္းလာလို႔ကေတာ့ စားမယ္” လို႔ ၾကံဳးဝါးထားတဲ့ ဘီလူးခမ်ာ ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ရွာေတာ့ပါဘူး။ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ‎ပရဟိတစိတ္ဓါတ္ရဲ႕ စြမ္းအားနဲ႔ ေအာင္ပဲြခံခဲ့တဲ့ ေရကန္ဝန္းက်င္မွာ ေပါက္လာသမွ် က်ဴပင္အားလံုးဟာ အဆစ္ေတြပြင့္ၿပီး ‎တေပါက္တည္းျဖစ္ကာ တကမၻာလံုး တည္ေနပါေတာ့တယ္။‎
(ဧကနိပါတ္၊ နဠကပါနဇာတ္)‎


‎ဂဂၤါျမစ္ႏွင့္ နီးစပ္ေသာေတာအုပ္တခုမွာ ဘုရားေလာင္းယုန္မင္းဟာ ေမ်ာက္၊ ေျမေခြး၊ ဖ်ံ ဆုိတဲ့ မိတ္ေဆြသံုးဦး တို႔ကို ‎အဆံုးအမေပးၿပီး ခ်စ္ခင္စြာေနၾကတဲ့အခိုက္ျဖစ္ပါတယ္။‎
လျပည့္ေန႔ျဖစ္တဲ့ ဥပုသ္ေန႔ဟာ ဒါနျပဳဖို႔၊ သီလေဆာက္တည္ဖို႔အတြက္ အသင့္ေတာ္ဆံုး ေန႔ထူးေန႔ျမတ္ ျဖစ္ေၾကာင္း ‎သူေတာ္ေကာင္းဓါတ္ခံရွိၾကတဲ့ သူတို႔အားလံုးက လက္ခံထားၾကပါတယ္။ လက္ခံေလာက္ေအာင္လည္း ယုန္မင္းက ‎အျမဲတမ္း သြန္သင္ဆံုးမေလ့ရွိပါတယ္။‎
အဲဒီ လျပည့္ေန႔တေန႔မွာ သူတို႔ေလးဦးရဲ႕စိတ္ဓါတ္ကို မွတ္ေက်ာက္တင္ဖို႔ သိၾကားမင္းက အလွဴခံပုဏၰား အသြင္နဲ႔ ‎ေရာက္ရွိလာခဲ့ပါတယ္။ ေမ်ာက္၊ ေျမေခြး၊ ဖ်ံ တို႔ကေတာ့ လွဴဒါန္းဖြယ္ပစၥည္းေတြ အလြယ္တကူရွိေနၾကလုိ႔ လံုးဝ ‎ကိစၥမရွိပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ယုန္မင္းအတြက္ကေတာ့ စဥ္းစားရခက္ေနပါတယ္။‎
သူျမတ္ႏိုးတဲ့ေန႔တေန႔မွာ သူျမတ္ႏိုးတဲ့အလွဴခံကေရာက္ရွိလုိ႔လာခဲ့ပါၿပီ။ သူျမတ္ႏိုးတဲ့ အေပါင္းအသင္းေတြရဲ႕ လက္ထဲ မွာ ‎လွဴဖြယ္ ဝတၳဳပစၥည္းေတြက ေရကန္အသင့္၊ ၾကာအသင့္။ သူ႔လက္ထဲမွာေတာ့ ဘာဆိုဘာမွ် မရွိရွာပါဘူး။ ယုန္မင္းမွာ ‎ရွိေနတာက အလွဴခံပုဂၢိဳလ္အေပၚမွာ ထားရွိတဲ့ ေစတနာ၊ သဒၶါတရားတို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။‎
‎ဒီ ေစတနာ၊ သဒၶါတရားတို႔ကိုပဲ တြန္းအားတခုအျဖစ္အသံုးျပဳၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ပါတယ္။ ရဲရင့္ျပတ္သားလွၿပီး ‎အသက္နဲ႔ခႏၶာေတြကိုေတာင္ ငဲ့ညႇာျခင္းမရွိတဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကားလိုက္တဲ့ စကားတို႔က သက္ေသခံ ‎ေနပါတယ္။ ဒီစကားကေတာ့ ....‎
“မီးေမႊး၍ မီးက်ီးရေအာင္ျပဳလုပ္ပါ။ ကၽြႏု္ပ္ ခုန္ခ်ပါမည္။ ကၽြႏု္ပ္အသားက်က္ေသာအခါ သင္ယူစား၍ တရားအားထုတ္ပါ” ‎တဲ့။‎
သိၾကားမင္းကိုယ္တိုင္ အံ့ဩယူရတဲ့ စကားသံေတြပါပဲ။ ဒါနဲ႔ ဆက္လက္ စမ္းသပ္မယ္ ဆုိၿပီး မီးေမႊးၿပီး မီးက်ီးရေအာင္ ‎ဖန္တီးေပးလိုက္ပါတယ္။ တကယ့္ေသေဘးမို႔ မီးက်ီးေတြရမွ စိတ္ေျပာင္းၿပီး ေရွာင္ေျပးရင္လည္း အျပစ္ေတာ့ ‎မတင္ရက္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ယုန္မင္းကေတာ့ အားရရႊင္လန္းစြာနဲ႔ပဲ မီးက်ီးတြင္းထဲသုိ႔ ခုန္ဆင္းလိုက္ပါတယ္။‎
‎ဒုတိယမၸိ ထပ္မံအံ့ဩစရာ အျဖစ္အပ်က္တခု ျဖစ္ပြားသြားျပန္ပါတယ္။ ရဲရဲနီ ပူေလာင္ေနတဲ့ မီးက်ီးခဲေတြဟာ ရဲရဲနီတဲ့ ‎‎ယုန္မင္းရဲ႕ သတၲိကို ယွဥ္ၿပိဳင္ဝံ့တဲ့ အားအင္လံုးဝမရွိတဲ့အေၾကာင္း ေရခဲတံုးတမွ် ေအးကုန္ၾကတဲ့ မီးေသြးခဲေတြ ျဖစ္သြားပံုက ‎သက္ေသျပေနပါေတာ့တယ္။ ကိုယ္ကို ေလာင္ကၽြမ္းဖုိ႔ မဆိုထားနဲ႔၊ အေမြးေတြကိုေတာင္ အပူေငြ႔ကေလး ဟပ္သြားတာမ်ိဳး ‎မရွိခဲ့ပါဘူး။‎
‎ဒီေနာက္မွာေတာ့ သိၾကားမင္းဟာ ယုန္မင္းကို ရင္ခြင္မွာ ၾကင္နာေႏြးေထြးစြာေပြ႕ပိုက္ၿပီး သူ႔ရဲ့အျဖစ္မွန္၊ ဇာတိအမွန္ကို ‎ေျပာျပလိုက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အေတြးတခု ထပ္ဝင္လာပါတယ္။ “ေလာကထဲတြင္ လူပင္ျဖစ္ေစ၊ တိရစၦာန္ပင္ ျဖစ္ေစ၊ ‎ထူးခၽြန္ေကာင္းမြန္လာလွ်င္ အမ်ားနည္းယူေလာက္ေအာင္ မွတ္တမ္းတင္၍ ဂုဏ္ျပဳသင့္သည္” ဆိုတဲ့ အေတြးပါပဲ။‎
‎ဒီအေတြးကို လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေပၚလာေစဖို႔ ေတာင္ဆီကိုညႇစ္ယူၿပီး လဗိမာန္မွာ ယုန္႐ုပ္ထင္ေနေအာင္ ‎သိၾကားတို႔ရဲ႕ တန္ခိုးနဲ႔ ေရးျခယ္လိုက္ပါတယ္။ ဒီလို ေရးျခယ္လိုက္တဲ့ လဗိမာန္မွာ ထင္ေနတဲ့ ယုန္႐ုပ္ပံုသဏၭာန္ဟာ ‎တကမၻာပတ္လံုး တည္ေနပါေတာ့တယ္။‎
အလ်ဥ္းသင့္လို႔ ေျပာခ်င္တာတခုရွိပါတယ္။ တခ်ိဳ႕ေတြက ဒီျဖစ္ရပ္ကို စကားကပ္ၿပီး ျငင္းၾက၊ မေထမဲ့ျမင္ျပဳၾက ပါတယ္။ ‎လကမၻာ ေပၚကို လူေတြေရာက္ေနၿပီ၊ ဘာ ယုန္႐ုပ္မွလည္း မေတြ႔ပါလား၊ ပိဋကတ္ေတာ္လာ စကားေတြဟာ ‎အလကားပဲလို႔ ေျပာၾက ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ လေပၚမွာ ယုန္႐ုပ္ထုႀကီး သြားထားတယ္လို႔လည္း မေျပာခဲ့ ပါဘူး။ ‎ကမၻာေပၚကေန ၾကည့္လိုက္ရင္ ယုန္႐ုပ္ပံုကေလး ေပၚေနေအာင္ပဲ လုပ္ထားခဲ့တာ ဆုိတာကို သတိျပဳသင့္ပါတယ္။‎
(စတုကၠနိပါတ္၊ သသပ႑ိတဇာတ္)‎

ကိုးကား။‎
‎(၁)‎ ပရိတ္ႀကီး ၁၁-သုတ္ ပါဠိေတာ္။‎
‎(၂)‎ မႏၲေလးတုိင္း၊ ငါန္းဇြန္ၿမိဳ႕နယ္၊ သားၾကင္ရြာ၊ မွန္ေက်ာင္းပရိယတၲိစာသင္တုိက္၊ အာဂံုစာေတာ္ျပန္ပဲြ ‎ႏွစ္ငါးဆယ္ျပည့္အထိမ္းအမွတ္၊ ေရႊရတု ပူဇာစာေစာင္ မွ ဦးအဂၢည (သာသနဓဇ ဓမၼစရိယ)၊ ဂုဏဝတီတုိက္ေက်ာင္း၊ ‎ဘုရားႀကီးတုိက္၊ မႏၲေလးၿမိဳ႕ေရးသားေသာ “ကမၻာတည္သေရြ႕” ေဆာင္းပါး။‎

No comments: