Sunday, 26 April 2009

ျမန္မာကဗ်ာဆိုတာ ဂ်ိဳ(ခ်ိဳ)နဲ႔လား (၁၄)

‎ေလးခ်ိဳးလတ္


ပထမဆံုး ဥပေဒသေလးခ်ိဳးလတ္ ကို အရင္ၾကည့္ပါ။‎

ကံုးသီကာ ေရးပ်ိဳးတတ္ (ေစဘို႔)၊‎ .........‎ (၆လံုး)‎
ထံုးမွီစရာ ေရွး႐ိုးစပ္ (မယ္ပ)၊ ‎............... ‎(၆လံုး) (တြန္႔ပိုဒ္)‎
‎(အိုကြယ္) ေလးခ်ိဳးလတ္ (ရယ္တဲ့) ဤသည့္စာ။‎ ....... ‎(၆လံုး) (ပထမအခ်ိဳး စုစုေပါင္း ၂ပိုဒ္)‎

ပ-အခ်ိဳး (မွာလ)၊‎ ................... (၃လံုး)‎
ျပ႐ိုးေနာ္ တိ ပဒါ (ပ)၊‎ ............. ‎(၆လံုး)‎
‎ဒုတိယာ တ စတု (မွာလ)၊‎ ........ (၆လံုး)‎
စု လိ ပါ သ တခု (ပါဘဲ)၊‎ ‎.......... (၆လံုး) (တြန္႔ပုိဒ္)‎
ပိုဒ္စုကို အျမင္သာ (ဘို႔)၊‎ .......... ‎(၆လံုး)‎
သခ်ၤာကို နံသင့္ေရး (တယ္ကြယ္)၊‎ ... (၆လံုး)‎
ေတြး ၾကေသခ်ာ။‎ ....................... (၄လံုး) (ဒုတိယအခ်ိဳး စုစုေပါင္း ၆ပိုဒ္)‎

အကၡရာ လံုးေရရ (ကိုလ)၊‎ ............. ‎(၆လံုး)‎
ဆက္ကဗ်ာ ကံုးေဖြလို႔ျပ (ျပန္ေတာ့)၊ .... ‎(၆လံုး) (တြန္႔ပိုဒ္)‎
သံုးေနက် (မွာလ) ပ-တ မွာ၊‎ ......... ‎(၆လံုး)‎
ဆ ခရာ (သာပ) အပိုဒ္တိုင္း။‎ ......... ‎(၆လံုး) (တတိယအခ်ိဳး စုစုေပါင္း ၃ပိုဒ္)‎

‎ဒု-စ လယ္၊‎ ................................ (၃လံုး)‎
‎႐ႈဆဖြယ္ ေျခာက္ပင္ကံုး (ပါလို႔)၊‎ ...... ‎(၆လံုး)‎
ေနာက္ဆံုး(တြင္) ေလးခရာ ပ၊‎ ........ (၆လံုး)‎
ေဒြး စမွာ တိ-ဆ ကံုး (ပါေတာ့)၊‎ ....... ‎(၆လံုး)‎
စတုတၴာ စပိုဒ္လံုး (မွာလ)၊‎ .............. ‎(၆လံုး) (တြန္႔ပိုဒ္)‎
ေလး-သံုး ႏွင့္ စုိင္း (ပါလို႔) (ကြယ္တုိ႔ရယ္ ...)‎ ... ‎(၄လံုး) ‎
ေရးထံုးခ်င့္ႏိႈင္း။ ။‎ ............................. (၄လံုး) (တြန္႔ပိုဒ္) (စတုတၴအခ်ိဳး စုစုေပါင္း ၆ ပိုဒ္)‎

လက္သည္းကြင္း () အတြင္း ျပထားတဲ့စာလံုးေတြကေတာ့ ပဒါလကၤာရ ေတြမို႔ ထံုးစံအတိုင္း စာလံုးေရ ေရတြက္တဲ့ ေနရာမွာ ‎‎ထည့္ေရဖို႔ မလိုပါ။ ဒီ ဥပေဒသေလးခ်ိဳးလတ္ကို ဒီအတိုင္းဖတ္ၾကည့္လိုက္ရင္ ဘာေတြ ေရးထားတာလဲ ဆိုၿပီး ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ‎‎‎ဒါေၾကာင့္မို႔ ကဗ်ာစြယ္စံုက်မ္းထဲမွာျပထားတဲ့အတုိင္းပဲ ရွင္းျပပါမယ္။‎

‎ပ-အခ်ိဳး (မွာလ) ဆိုတာက ပထမအခ်ိဳးမွာ လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။‎
ျပ႐ိုးေနာ္ တိ ပဒါ (ပ)၊ ဆိုေတာ့ တိ = သံုး၊ ပဒါ = အပိုဒ္ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ သံုးပိုဒ္ကိုျပ႐ုိးရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ‎ေလးခ်ိဳးလတ္ေရးရင္ ‎ပထမအခ်ိဳးမွာ သံုးပိုဒ္ ထားေလ့ရွိတယ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ တခါတေလ ေတာ့ တြန္႔ပိုဒ္ေတြထည့္ၿပီး ‎ေလး၊ ငါးပိုဒ္ေလာက္လည္း ‎ထားႏိုင္ပါတယ္။‎

ဒုတိယာ တ စတု (မွာလ)၊ ဆုိတာကေတာ့ ဒုတိယ၊ တ = တတိယ၊ စတု = စတုတၴ ျဖစ္တဲ့အတြက္ က်န္တဲ့ ဒုတိယ၊ ‎တတိယ နဲ႔ ‎စတုတၴ အခ်ိဳးေတြမွာ ...‎
စု လိ ပါ သ တ ခု (ပါဘဲ)၊ ပိုဒ္စုကို အျမင္သာ (ဘို႔)၊ သခ်ၤာကို နံသင့္ေရး (တယ္ကြယ္)၊ လို႔ ဆိုတဲ့အတြက္ "စုလိပါသတ" ‎‎ဆိုတာကို နံသင့္သခ်ၤာနည္းနဲ႔ ေကာက္ရင္ စု =၃၊ လိ=၄၊ ပါ= ၅၊ သ = ၆၊ တ = ၇ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သံုးပိုဒ္ကေန ခုႏွစ္ပိုဒ္ ‎အထိ ‎ထားႏိုင္တယ္ လို႔ ဆုိလုိရင္းျဖစ္ပါတယ္။‎

အကၡရာ လံုးေရရ (ကိုလ)၊ ဆိုေတာ့ အကၡရာ အလံုးေရ ဘယ္ႏွစ္လံုးထားရမလဲဆိုတာကို ေျပာပါတယ္။‎
သံုးေနက် (မွာလ) ပ-တ မွာ ...၊ ဆ ခရာ (သာပ) အပိုဒ္တိုင္း။ ဆိုတာကိုၾကည့္ရင္ "ပ-တ မွာ" ဆိုတာ ပထမ နဲ႔ တတိယ ‎‎အခ်ိဳးကို ဆိုလိုပါတယ္။ ဒီမွာ "ဆ ခရာ (သာပ) အပိုဒ္တိုင္း" ဆိုတဲ့အတြက္ ဆ=၆၊ ခရာ = အကၡရာ ျဖစ္လို႔ အပိုဒ္တိုင္းမွာ ‎‎အကၡရာ(၆)လံုး ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။‎

ဒု-စ လယ္၊ ဆိုတဲ့အတြက္ ဒုတိယခ်ိဳးနဲ႔ စတုတၴ အခ်ိဳးရဲ့ အလယ္ပိုဒ္ ေတြမွာ ...‎
႐ႈဆဖြယ္ ေျခာက္ပင္ကံုး (ပါလို႔)၊ ဆိုတာက အကၡရာ(၆)လံုး ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။‎
ေနာက္ဆံုး(တြင္) ေလးခရာ ပ၊ လို႔ ဆိုတဲ့အတြက္ ေနာက္ဆံုးအခ်ပိုဒ္ကို ေလးခရာ = အကၡရာ(၄)လံုး ထားရမွာ ‎ျဖစ္ပါတယ္။‎
ေဒြး စမွာ တိ-ဆ ကံုး (ပါေတာ့)၊ ဆိုတဲ့အတြက္ (ေဒြး =၂၊ စ = အစပိုဒ္ ျဖစ္လုိ႔) ဒုတိယခ်ိဳးအစကို (တိ-ဆ= ၃-၆ ‎‎ျဖစ္တာေၾကာင့္) (၃)လံုး (သို႔မဟုတ္) (၆)လံုး တခုခုပဲ ထားရပါမယ္။‎
စတုတၴာ စပိုဒ္လံုး (မွာလ)၊ ဆိုတာက စတုတၴအခ်ိဳးရဲ့ အစပိုဒ္ကို ‎
ေလး-သံုး ႏွင့္ စုိင္း (ပါလို႔) လို႔ ဆိုထားတဲ့အတြက္ (၃)လံုး ဒါမွမဟုတ္ (၄)လံုး တခုခုနဲ႔ စရပါမယ္။‎

ကဲ ... ဒီေတာ့ နမူနာ ေလးခ်ိဳးလတ္ေတြကို ၾကည့္ၾကပါစို႔။‎

ဦးပုညေရး - သံေဝဂေလးဆစ္
ေပ်ာ္မေမြ႔ႏိုင္ဘု၊‎
‎ဓေလ့ကိုတဲ့ ၿငီးေတာ့တယ္။‎
ကိုင္ပုတီး၊‎
သစ္သီး ညႇာအေၾကြႏွင့္၊‎
ေမဓာေဝ သူတို႔ထံုးလို၊‎
ဘုန္း ေမြ႔ေတာ့မယ္။‎
‎႐ုပ္ခႏၶာ အပုပ္ေကာင္ကိုလ၊‎
စက္ဆုပ္လို႔ မၿငိတြယ္၊‎
ျဖတ္မယ္ပ ခင္ေလး။‎
ဘာဝနာ၊‎
သစ္နက္ကယ္ ေလွ်ာ္ေတဟာႏွင့္၊‎
မန္းေသလာ ေတာင္အေကြ႔မွာလ၊‎
‎ယေန႔ပင္ တဝါဆုိေတာ့မယ္၊‎
‎ယဥ္နဂို ညိဳညိဳႏုရယ္၊‎
မင္းသာဓု ေပး။ ။‎
‎ဒီေလးခ်ိဳးမွာ "ေမဓာဝီ" ကို ေတြးမိေတြးရာ ေရးမိေရးရာ (အဲ ... ေယာင္လုိ႔၊ မေမဘေလာ့ဂ္နဲ႔ ေရာကုန္ပါၿပီ) ကာရန္ငဲ့ၿပီး "ေမဓာ‎ေဝ" လို႔ သံုးစဲြစပ္ဟပ္သြားပံုကိုသတိျပဳပါ။ ေလးဆစ္လို႔ေရးထားေပမယ့္ စာပိုဒ္ေတြမ်ားတဲ့အတြက္ ေလးခ်ိဳးလတ္ထဲ ပါပါတယ္။

ေမာင္မယ္စံု ေလးခ်ိဳးလတ္
ညိဳ႕ကုန္းယံ ေခ်ာက္နေဘးမွာလ၊‎
တုိ႔ဘုန္းကံ အေလ်ာက္ေမြးေရာ့ထင့္၊‎
တေခါက္ေျပးမွျဖင့္မိုးထိုးမေယာင္၊‎
ခေလာက္ကေလးရယ္တဲ့ ဒိုးဒိုးေဒါင္။‎
ႏွစ္ကုိယ္ခ်ိဳ႕တာေၾကာင့္၊‎
ခ်ိဳဘို႔တူ ႏြားျပာအုပ္ေတြနဲ႔၊‎
ပ်ိဳတို႔လူ ယာ မလုပ္တယ္၊‎
အားထုတ္မယ့္ေမာင္မွာေနာ္ကြယ္၊‎
‎ဝါးခုတ္တဲ့ေတာင္။‎
‎ဟဲ့ ဆိုကာ ႀကိမ္တံေျမွာက္မွျဖင့္၊‎
လွည့္လိုရာ တိမ္ယံေရာက္ႏိုင္ငဲ့၊‎
အိမ္ၿခံေပါက္ပါတဲ့ ႏြားညီေနာင္၊‎
စားအီေအာင္ဗ် ညေနေစာင္း၊‎
အားစည္ေအာင္ပ ဝေစေၾကာင္း။‎
ေဆာင္ခြင့္ကို႐ြယ္၊‎
ေမာင္ႏွင့္မယ္ တူယွဥ္တဲြပါလို႔၊‎
ေနာင္တင့္တယ္ လူျမင္ရဲကာမွ၊‎
‎ယူငင္ကာ ျခဴဆင္ဆဲြလုိ႔ရယ္၊‎
ပဲြဝင္မယ့္ ေက်ာင္းသူရဲ့ ...‎
လွည္းယာဥ္နဲ႔ေမာင္း။ ။‎
‎(သတိုးသီဟ ထပ္ခ်ဲ႕ထားတဲ့ ေလးခ်ိဳးလတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ‎အေပၚက ေမာင္မယ္စံု ေလးခ်ိဳးငယ္ကို ေလးခ်ိဳးလတ္အျဖစ္ ‎တြန္႔ပိုဒ္ ‎ေတြနဲ႔ နေဘထပ္ၿပီး စပ္ထားတာမို႔ ေရးျပလိုက္ပါတယ္။)‎

ဆရာေၾကာ့ေရး - ေတာသူဖဲြ႔ ေလးဆစ္
ႏုသားေတာ္ ဝါဝါညက္ကယ္ႏွင့္၊‎
‎႐ႈစားေသာ္ ခါခါမက္ေစဘုိ႔၊‎
ကလ်ာသက္ (ရယ္တဲ့) လွမ်က္မွန္။‎
‎ယဥ္တနဲ၊‎
ဆင္ကြဲ ဘုိက႐ိုႏွင့္၊‎
နဂိုကို အလြန္ေခ်ာတာမို႔၊‎
ေတာႏွင့္မတန္။‎
သတင္းေမာ္ ေက်ာ္တေယာက္ဟာမို႔၊‎
မင္းကေတာ္ ေခၚစေလာက္ပါဘဲ့၊‎
ေတာက္ေခါက္မိ ေအာ္ .. တို႔ကံငယ္၊‎
ပန္ဆိုမိ ဆုထူး။‎
ေငြယုန္လႊာ၊‎
ေ႐ႊပုဏၰာ စံျပည္ၿမိဳ႕ဆီသို႔၊‎
ထံပို႔လွ်င္ ေတာ္ပါေလငဲ့၊‎
မာလာေငြ သေႏၶေမြ႔သူမို႔၊‎
တရပ္ေန တဒင္ေတြ႔တုိ႔မွာ၊‎
‎(ခင္ေလးရယ္) ေျပာေမ့ႏိုင္ဘူး။ ။‎

အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ ေရး - ပန္းခ်ီမႏိုင္ - မယ္ဖဲြ႔ ေလးခ်ိဳးလတ္
ေ႐ႊပဒံု ၾကာအခ်ပ္ကိုလ၊‎
ေလအဟုန္ လာ၍ ခတ္စဥ္က၊‎
ကညာနတ္ထြက္္ခဲ့တယ္။‎
သေႏၶဘြားဟာမို႔၊‎
ေ႐ႊသားကို ပန္းခ်ီျပင္၍၊‎
သည္ခင္ကို စုတ္တံႏွင့္ေရးေသာ္လည္း၊‎
ေဆးရႏုိင္ဖြယ္။‎
စခန္းေနာ္ လိုရာကြန္႔ႏုိင္တဲ့၊‎
မန္းေပၚမွာ ကိုၾကာညြန္႔ေသာ္မွ၊‎
‎႐ြံ႔ပါလိမ့္သူ႔နိကာယ္ကို၊‎
‎ရွိတယ္လို႔ ဟုတ္ၿပီဘူး။‎
တပါးဟန္၊‎
သိၾကားရယ္ မၾကာဖန္ေတာ့၊‎
ကာရန္မွာ တူမည္ေဝးပါငဲ့၊‎
တို႔တေမ ခင္ခင္ေလးမွာကြယ္၊‎
ေရွးကုသိုလ္ထူး။ ။‎

ဦးသာဇံ ေရး - မယ္ဖဲြ႔ ေလးခ်ိဳးလတ္
ေ႐ႊျပည္တန္ မကေသးပါတဲ့၊‎
ေနခ်ည္လွ်ံ ျမအေသြးလိုပ၊‎
ေၾသာ္ ... အလွကေလးရယ္တဲ့ ပံု႔ပံု႔ရယ္။‎
ဖဲြ႔သကၠရာဇ္ တဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ ဇာတာအေနက၊‎
ကညာေမ တျဖစ္ကူးခဲ့ေတာ့၊‎
နံ႔သာေရ အႏွစ္လူးလို႔ရယ္၊‎
ဖူးထြတ္ထြတ္ကယ္။‎
သာကီမွာ ပဏာရပါဘိ၊‎
ကာလီဒါ ဆရာျပပါတဲ့၊‎
စာအရ က်မ္းႏွင့္ကြယ္၊‎
ေအာ္ ... ထယ္ဝယ္တဲ့ ခင္ေလး။‎
ေမွးစက္႐ႊင္႐ႊင္၊‎
ေမႊးညက္ ရင္ခြင္တင္လို႔၊‎
ကစားခ်င္ ယားရင္႐ိုက္ရွာလိမ့္၊‎
တအားပင္ ထားတင္ပိုက္ပါလို႔၊‎
ပါးျပင္ကို သြားက်င္လိုက္ေအာင္ကြယ္၊‎
‎(ခင္တုိ႔ေရ ...) ဘုန္းကိုက္ခ်င္ေသး။ ။‎

ကြပ္ရြာ မင္းႀကီးကေတာ္ေရး - ညႊန္းျပပါ့ဖား ေလးခ်ိဳး‎
ေမွ်ာ္လင့္တုန္း၊‎
ေၾကာ့ဆံုးလာလိမ့္မည္။‎
ျမေရလွ်ံ ေဗြအမၺဳက၊‎
မ႑ဳေဆြ ႏႈတ္ခ်ိဳခြန္းႏွင့္၊‎
ၫႊန္းျပန္ဘိသည္။‎
ဖန္ေရေရ၊‎
မွန္ေပခဲ့လွ်င္ျဖင့္၊‎
ထံုၾကည္လဲ့ ၾကာဝတ္ရည္၊‎
‎ယူမည္လို႔ ေစာင့္စား။‎
မရဘူးေသာ္လည္း၊‎
လွ်ံျမဴးစိန္စီတဲ့၊‎
နာရဏီစံေရႊခြက္ႏွင့္၊‎
ၾကာရက္ကို အိုင္ျပည့္သြန္းပါ့မယ္၊‎
ၫႊန္းျပပါ့ဖား။ ။‎

လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္ေရး - သံေဝဂ ေလးဆစ္သျဖန္
သူျဖဴလွ်င္ အယူေျဖာင့္ႏိုင္ငဲ့၊‎
သူေမွာင့္မယ့္ စိုးမိတယ္။‎
ခြင့္သနားလွ်င္ျဖင့္၊‎
ျမင့္ဖ်ား ေတာင္ေဟမာႏွင့္၊‎
ေခ်ာင္ေသလာ ေ႐ႊဝါေကြ႔မွာ၊‎
ေတာေမြ႔ေတာ့မယ္။‎
မေသ႐ံု ေ႐ႊဘံုႀကီးမွာလ၊‎
သစ္သီးနဲ႔ ပဲြေတာ္တယ္၊‎
ဖန္ခ်ယ္တဲ့ ဝတ္လဲ။‎
ေမႊးလို႔ရယ္လိႈင္၊‎
အုပ္လံုး စပယ္ႀကိဳင္တဲ့၊‎
ျမေကခိုင္ မင္ရည္လဲ့ကို၊‎
‎ရွင္းမယ့္ ႀကံဆဲ။ ။‎
လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္ေရးတဲ့ ဒီေလးဆစ္ကေလးကေတာ့ ေလးဆစ္သျဖန္ျဖစ္ပါတယ္။‎

ေလးခ်ိဳးသျဖန္
ေလးခ်ိဳးသျဖန္ကေတာ့ သျဖန္အခန္းမွာ တင္ျပၿပီးခဲ့တဲ့အတိုင္းပဲ ေလးခ်ိဳးငယ္၊ ေလးဆစ္၊ ေလးခ်ိဳးလတ္ေတြကို သျဖန္ပံုစံ ‎‎အသံနဲ႔ စပ္ဆိုထားတာမို႔ အထူးအေထြ တင္ျပဖို႔မလိုေတာ့ပါဘူး။ သျဖန္ အခန္းမွာသာ ျပန္ၾကည့္ၾကပါ။ ေလးခ်ိဳးအခန္း ‎‎အစပိုင္းမွာ တင္ျပခဲ့တဲ့အတိုင္း အဆံုးမွာလည္းမဟုတ္၊ သီးျခားေရးထားတာလည္းမဟုတ္ဘဲ တျခားစာေတြမွာ ေရာေႏွာၿပီး ‎‎ေရးတဲ့ေလးဆစ္ကိုေတာ့ သျဖန္လို႔ေခၚတယ္လို႔ဆုိပါတယ္။ အေပၚက လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္ရဲ့ ေလးဆစ္သျဖန္နမူနာေလးကိုလည္း ‎ၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။‎

ေလးခ်ိဳးပုလဲ
ေလးခ်ိဳးပုလဲ ဆိုတာကေတာ့ လံုးေရ၊ ပိုဒ္ေရ မမ်ားလြန္း၊ မနည္းလြန္း၊ မတိုလြန္း၊ မရွည္လြန္းဘဲ အလယ္အလတ္အားျဖင့္ ‎‎ပုလဲတတန္႔၊ ႐ဲြတတန္႔ သီကံုးသလိုစပ္ဟပ္ရတဲ့အတြက္ ေလးခ်ိဳးပုလဲ ေခၚတယ္လို႔သိရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ‎ေလးခ်ိဳးလတ္မ်ိဳး ‎ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အစပ္အဟပ္ကို လိုက္ၿပီး ေခၚရတယ္ လို႔ဆုိပါတယ္။ ေလးဆစ္ကို ‎အနည္းငယ္ခ်ဲ႕ထြင္ထားတဲ့အတြက္ ‎ေလးဆစ္ေဘာလယ္၊ ေလးဆစ္ပုလဲ ရယ္လို႔လည္း ေရွးေဟာင္းစာမူ ပုရပိုက္ေတြမွာ ‎ေတြ႔ရတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ စပ္နည္းက ‎ေလးခ်ိဳးစပ္နည္း ပါပဲ။ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ ရဲ့ ေလးခ်ိဳးပုလဲ တပုဒ္ကို ‎နမူနာအေနနဲ႔ ျပလိုက္ပါတယ္။‎

ေႏြရာသီ မိန္ဓေလ့ေပမို႔၊‎
ေဆြသာကီ မသိမ္ေမြ႔ႏိုင္ဘု၊‎
‎ဣေႁႏၵ႕ရင္မုိ႔ေနာ္။‎
အပူၿဖိဳးေသာ္ေကာ၊‎
ျမဴခိုးရယ္ တေဝေဝေၾကာင့္၊‎
အေထြေထြ ေ႐ႊရင္ထုပါလုိ႔၊‎
တင္ပုေဆြ ေျမမွာလဲခ်င္ေပါ့၊‎
ကဲြရႏွစ္ေဘာ္။‎
‎႐ြက္ေဟာင္းဝါ စ်ာန္ယာဥ္ေျပာင္းပါလို႔၊‎
‎႐ြက္သစ္ျဖာ ညာလက္ေမာင္းငယ္ႏွင့္၊‎
တေပါင္းလသည္အေမာ္၊‎
ၾကည္ေတာ္ျမႏိုင္ဘူး။‎
သာခုခါ၊‎
ကာဠဳဒါ ေ႐ႊဂါထာေၾကာင့္၊‎
ေဒသစာ ကပၸီနန္းကိုကြယ္၊‎
ျမန္းၾကလုိ႔ကူး။ ။‎
‎(အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ)‎

ေလးခ်ိဳးလတ္ ၿပီးေတာ့ ေလးခ်ိဳးႀကီးေတြအေၾကာင္းကို ဆက္ၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။‎

No comments: