ျမန္မာကဗ်ာဆုိတာ ဂ်ိဳ(ခ်ိဳ)နဲ႕လား (၂၁)
ရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္
ရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္ ဆိုတာက ေတးထပ္အႀကီးစား တမ်ဳိး ျဖစ္ပါတယ္။ ေတးထပ္ကိုပဲ အဆန္းကြန္႕၊ အညြန္႕တပ္ၿပီး ေရးတဲ့နည္းပါ။ ဘိုးေတာ္ဘုရားလက္ထက္ (၁၁၈၀)ျပည့္ႏွစ္က စၿပီးေပၚေပါက္ လာတဲ့ေတးထပ္ျဖစ္လို႔ ရွစ္ဆယ္ေပၚလို႔ ေခၚတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ (၁၀၈၀)ျပည့္ႏွစ္က စတင္ေပၚေပါက္တယ္ လုိ႕လည္း တခ်ိဳ႕စာအုပ္ေတြမွာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အမ်ဳိးအစားအေနနဲ႕ကေတာ့ အရင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္တဲ့ အ႐ိုးခံ၊ သာမည၊ သံုးခ်က္ညီဆုိတဲ့ ေတးထပ္ အမ်ဳိးအစားေတြအျပင္ ထပ္တြန္႔ ရွစ္ဆယ္ေပၚ၊ ထပ္ကြန္႔ ရွစ္ဆယ္ေပၚ ဆိုၿပီး ထပ္မံ ကြဲျပားတယ္လို႔လည္း ဆိုထားပါတယ္။ အင္မတန္မွ အသံေျပျပစ္ၿပီး ဆုိလို႕ေကာင္းတဲ့ ေတးထပ္ အမ်ိဳးအစားပါ။ အသံေျပသလို ဂီတရစ္သမ္လည္း မိပါတယ္။ ဟစ္ပ္ေဟာ့ပ္ (Hip hop) လုပ္ဆုိလုိ႔ရတဲ့ ေတးထပ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္ ....
အပိုဒ္ေရ၊ အခံအအုပ္၊ အျပစ္ေဒါသေတြ အေနနဲ႕ကေတာ့ အရင္ျပခဲ့ၿပီးတဲ့ ေတးထပ္ စပ္နည္းေတြနဲ႔ အတူတူပါပဲ။
အကၡရာ လံုးေရအေနနဲ႕ေတာ့ အပိုဒ္ (၁၈)ပိုဒ္ရဲ႕ အပိုဒ္တိုင္းမွွာ အရင္ေတးထပ္ အကၡရာေတြထက္ ၂ လံုးစီ၊ ၂ လံုးစီ ပိုၿပီး ေရးသားရပါမယ္။ အပိုဒ္-၁၆ မွာေတာ့ စာလံုးေရ ၅-လံုး အတိအက် အျမဲတမ္းထားရပါမယ္။ မပို၊ မေလ်ာ့ရပါ။
အစပ္ကာရန္ နဲ႕ ေလျပင္းေလေလ်ာ့ (ဂ႐ု၊ လဟု) ယူရာမွာေတာ့ အရင္ေတးထပ္ေတြထက္ ၂ လံုးစီပိုထားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ တလံုးစီ ေနာက္ဆုတ္ၿပီး စပ္မိ ဟပ္မိ ထပ္မိ ေစရပါမယ္။
သေဘာကေတာ့ သာမည၊ အ႐ိုးခံနဲ႕ သံုးခ်က္ညီေတးထပ္ေတြမွာ ၁-အပိုဒ္ရဲ႕ အဆံုးလံုးနဲ႔ ၂-အပိုဒ္ရဲ႕ တတိယလံုးကို စပ္ရေပမဲ့ ဒီ ရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္မွာေတာ့ ၁-အပိုဒ္ရဲ႕ အဆံုးလံုးနဲ႔ ၂-အပိုဒ္ရဲ႕ စတုတၳလံုးကို စပ္ရမယ္လို႔ ဆိုလိုတာပါ။ က်န္တာက အတူတူပါပဲ။
ကဗ်ာစြယ္စံုက်မ္းႀကီးထဲက ဥပေဒသ ေဆာင္ပုဒ္ ရွစ္ဆယ္ေပၚ ေတးထပ္ကို အရင္ၾကည့္ပါ ...
နမူနာ ရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္ေလးေတြကို ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။
အ႐ိုးခံ ရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္ (ေျမႇာက္ပင့္မယ္ဖြဲ႕)
ေရွ႕ေဟာင္းကုသုိလ္ ဆုဆိုသမွ်ေၾကာင့္၊ ခုလိုဘဝ တုမျမင္၊
ႏုပ်ိဳအလွ သူ႕အသြင္မွာ၊ မျပဳမျပင္ ယဥ္ပါေပ့၊
ေကသာဆံညြန္႕ သံုးေတာင္ေက်ာ္တယ္၊ ပိတုန္းေရာင္ေနာ္ ညိဳမိႈင္းျပာရီေစြ႕။
သံုးရက္ေပၚစ လေရးသြင္လုိ၊ မကေဆးမင္ မ်က္ေတာင္ေကြ႕၊
ေသာက္႐ႈးၾကယ္ထင္ လံုးမ်က္ေစ့ႏွင့္၊ ျပံဳးလ်က္ကေလ့ ျပဳမူရာ၊
သြယ္ညြတ္ႏွာတံ မို႕တမို႕၊ မခုိ႕တ႐ို႕ ေၾကာ့ရွင္း႐ုပ္ေရႊဝါ။
ႏႈတ္ခမ္းဝါဖန္႕ နီျမန္းစြာငယ္၊ စီတန္းဒႏၲာ ပုလဲအဖဲြ႕သို႕၊
မရဲတရဲ႕ ျပံဳးေတာ့မလုိလို၊ ႏံႈးေၾကာ့ ကပိုက႐ို၊
ခါးတံေသးလို႕ ရင္ခ်ီပိုတယ္၊ သြင္မဒီအပ်ိဳ နတ္နန္းေရႊကိုယ့္ေလး။ ။
႐ႈေလယဥ္ေလ (သိၾကားမိႈင္) သာမည ရွစ္ဆယ္ေပၚ ေတးထပ္ – (အေျမႇာက္ဖြဲ႔၊ စေလဦးပုည-ေရး)
နန္းရံတရာ ပဏၰာခ၊
မန္းမႏၲလ ေဗြရိပ္စံ၊
စန္းစႏၵရ ေငြဗိမာန္လို၊
ပင္ေ႐ႊထိပ္ပန္ ယဥ္မ်ာ့းပန္း၊
ဂုဏ္ထူးေကေလ်ာ့ တေၾကာ့မွန္ငယ္၊
မေဟာ့္သက္ႏွံ ေတာ္ေလးအမရာ့ျငမ္း။
ကပိုက႐ို႕ သူ႔အမူငယ္၊
ဇမၺဳ႕မတူ ၿပိဳင္သူလွ်မ္း၊
အမူ႔အယူ လိႈင္ၾကဴပန္းသို႔၊ (အမႈ႔အတူ လိႈင္ၾကဴပန္းဘို႔)
ဆန္းဆိုသမွ် ေခါင္ထက္ေခါင္၊
႐ႈေလယဥ္ေလ ျမင္သူေငး၊
ခင္ေလးခင္ခင့္ ယဥ္ေလးယဥ္ယဥ့္၊
ယဥ္တတ္ပါတဲ့ေနာင္။
ပန္းခ်ီ႐ံႈးတဲ့ ေတာ့္ဘုန္းေခါင္ငယ္၊
တေက်ာ့ထံုးေႏွာင္ ေကသီေလ်ာ့ႏွင့္၊
သံုးေထာင္ထြာေၾကာ့ ေလ်ာ့ေ႐ႊေကခိုင္၊ (သံုးေထာင္ထြာေၾကာ့ ေတာ့ေရာ့ေရႊေကခိုင္)
ပိတုန္းမင္ၫြန္႔ဆိုင္၊
စံပံု႐ွားတဲ့ သိၾကားမိႈင္ငယ္၊
သနားပိုင္ပိုင္ ခံစမ္းခ်င္လွေလး (သနားပိုင္ပိုင္ စံစားခ်င္လွေလး)။ ။
(ကြင္းအတြင္းက စာသားေတြက မူကဲြျဖစ္ပါတယ္၊ ကြန္႕ပိုဒ္ မဟုတ္ပါဘူး)
သံုးခ်က္ညီ ရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္ (ေတာဖြဲ႕-မယ္ဆို)
တခ်ဳံ ႏွစ္ျခံဳ အ႐ံုဆင့္၊ ရဂံုအျမင့္ ကမ္းသာယာ၊
ဖံုဖံုအပြင့္ ပန္းမာလာကို၊ မွန္းကာတမ္းကာ လွမ္းကာခူး၊
လႈိင္ေပ့ႀကိဳင္ေပ့ ၿမိဳင္ေကြ႕ဝနာမွာ၊ ထိုင္၍ကညာ သီကံုးကာပ ျမဴး။
စမ္းေရေအးစက္ ေျပးထြက္ခ်ဳံမွာ၊ ေထြးယွက္အ႐ံု ငံုအဖူး၊
ေက်းငွက္ဖံုဖံု စံုစံုကူးလို႔၊ ၾကံဳၾကံဳပါဘူး ထူးသည့္ဟန္၊
ေခ်ာက္ဝယ္ ေမ်ာက္ငယ္ ေပ်ာက္ကြယ္ၾက၊ ေၾကာက္ဖြယ္ရာပ ေခၚၾက ေအာ္ၾကသံ။
ယုန္လားေၾကာင္လား ခုန္သြားျပန္တယ္၊ ခ်ဳံနားကမၻယံ ငူအေကြ႕၌၊
ျပဴေစ့ျပဴေစ့ လူေငြ႕ရွာ၊ က်ားႀကီးထင္လွပါ၊
ေမာင္ေတာ္႐ိုက္လွဲ႕ ကိုက္မဲ့လာတယ္၊ မိုက္တဲ့သတၱဝါ-ေသသြားေအာင္ပေလး။ ။
သံုးခ်က္ညီ ရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္ (ေရႊတိဂုဏ္ေစတီဖြဲ႕- ပါဠိဆရာႀကီး ဦးေဝ-ေရး)
ဂီဝါ နီလာ ရီကာတန္း၊ ညီညာယွက္သန္း ကြက္ဆန္းျခယ္၊
ဋီကာလက္သန္း ထြက္က်မ္းသြယ္လွ်င္၊ ပန္းဘြယ္ မွန္းရြယ္ ဆန္းၾကယ္ေတာင္း၊
ၿမိဳင္ရပ္ ဆုိင္ပတ္ ခုိင္ခ်ပ္႐ံုတယ္၊ လိႈင္ထပ္အငံု ကိုက္ဖူးတန္ကေလွာင္း။ ။
ေဂၚပြင့္ ေဖၚရင့္ ေျမႇာ္လင့္ေဝတယ္၊ ေမာ္ျမင့္နေဘ မေဝေဆာင္း၊
ေလွာ္ပြင့္အေရႊ သေရေညာင္းလို႕၊ သေျပေတာင္ေစာင္း ျမလက္်ာ၊
ကိုးဂုဏ္ ၿဖိဳးစံု စိုးျခံဳလွ်မ္း၊ မိုးဘံုၾကငွန္း စံျမန္းကြန္႕ခ်က္ညႇာ။ ။
ထိန္လွ်ပ္ ရွိန္ျမတ္ တိမ္ခ်ပ္လႊာမွာ၊ သိရ္ျမတ္ရတနာ ၾကဴၾကဴသင္းလို႕၊
ထူ,ထူပါမင္း သန္႕႔ခင္းၿငိမ့္ေဖာ္စည္၊ ဗ်ာရင္းမိန္႕ေတာ္တည္၊
ေဆာင္ကြန္႕ ေရာင္ဝွန္႕ ေတာင္ညြန္႕လည္မွာ၊ ေနာင္အဓြန္႕ရွည္ ေရႊတိဂုဏ္ပေလး။ ။
သာမည ရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္ (မယ္ဖဲြ႕ - ရေဝထြန္း - ေရး)
ႏဲြ႕တဲ့ႏဲြ႕တီ ပလီညိႇလို႕၊ မပီတပီ့ ပီ့တပီ၊
ကသီကရီ႕ တီ့တတီငယ္၊ မခ်ီ႕တခ်ီ ခ်ီပံုႏွင့္၊
ႏႈတ္စံုတဲြ႕တဲြ႕ ႏဲြ႕ႏဲြ႕ဖန္တယ္၊ ရြဲ႕တဲ့အဟန္ မူမ်ိဳးစံုလ်က္ဖြင့္။
မ်က္လံုးညီညီ့ ခ်ီခ်ီ႕တင္ကာ၊ ရီမည့္အသြင္ မူမွန္ဆင့္၊
ၾကည္လိၾကည္လင္ ၾကဴဟန္တင့္သည့္၊ တူဟန္သႏွင့္ ေသာက္႐ႈးေရာင္၊
မ်က္နက္အၾကည္ ေဒါင့္မွာခ်ိတ္လို႕၊ ေၾကာင့္ရာနိမိတ္ မုန္းတဲ့ ဟန္ပန္ေဆာင္။
မပြင့္တပြင့္ တမင့္ေၾကာင္ကာ၊ “အဟင့္-ဟင့္-ေမာင္” ကိုယ္ကိုလြန္႕လို႕၊
ပ်ိဳပ်ိဳအညြန္႕ ရြံ႕ရြံ႕႐ို႕ရ႐ို၊ တြန္႕တြန္႕ တို႕တတို၊
ကပိုက႐ို႕ အုိ-အို႕ ဆိုကာ၊ ငိုမသို႕လို ပ်ိဳေလးဖန္ေတာ့ေလး။
ကတီခင္းစက္ သင္းညက္ထံုမွာ၊ ႏွင္းဆက္ျခံဳ႐ံု ျမႇဴေခ်ာ့ျပန္ရေလး။ ။
ထပ္တြန္႔ ရွစ္ဆယ္ေပၚ ေတးထပ္
“သိၾကားေဆြ” ထပ္တြန္႔ သံုးခ်က္ညီ ရွစ္ဆယ္ေပၚ ေတးထပ္ (ဘုန္းေတာ္ဖဲြ႕၊ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖ - ေရး)
နန္းပံု ဆန္းစံု ပန္းခံုျမင့္၊ စန္းယုန္ေနပြင့္ မျခားသြင္၊ (စန္းယုန္ေငြသြင့္ မျခားသြင္ - မူကဲြ)
ျမန္းလံႈေဝတင့္ ပတၱျမားပလႅင္ဝယ္၊ ႏွစ္ပါးအရွင္ စံၿပိဳင္ထြန္း၊
(ေဝေရာစန ရေဝေသာမ)
ပရေမေစာလွ နတ္ႏွစ္ဆူမွာ၊ ျမတ္ပါရဂူ ဆုႀကီးရည္လို႕ညႊန္း။
(မဟီေျမတျပန္႕ ဝသီေနရဗန္႕)
မဒီေဝသန္႕ ခုျငမ္းဆင္သည္၊ ဥဒါန္းရာဇဝင္ ေနာင္ေမာ္ကြန္း၊
႒ာနီ ရာသီ ပါရမီမႊန္း၊ သဒၶါစည္ရႊန္း ေအာင္ေမာင္းသံ၊
နတ္ေဒဝရာ ျဗဟၼာအံ့၊ ကုသိုလ္ေတာ္ျဖန္႕ ေကာင္းခ်ီးသာဓုခံ။
(ၾကငွန္းဆင့္ဆင့္ အလွ်မ္းစြင့္စြင့္)
အဆန္းတင့္တင့္ နန္းျမင့္ယံမွာ၊ စန္းပြင့္ရွင္ထံ ခုိလံႈခ,လို႕၊
ဗိုလ္ပံုသကလ ေစြႀကိဳး ေဝၿဖိဳးကာ၊ ေရႊမိုးေငြမိုးရြာ။
(ေလာကိအာသဘ ေစာဝိနာယက)
ေဗာဓိလ်ာဖ်ာ့ အလွဴ႕သဒၶါသည္၊ ဇမၺဴ႕ပထဗ်ာ ေျမလံုးတုန္ရေလး။ ။
(ေရႊနန္းေဘာင္ျမင့္ ေငြစန္းေရာင္ပြင့္)
ေျမနန္းေျပာင္ျမင့္ သၾကာ့းေဆြမွာ၊ ျဗဟၼာ့ၾကက္သေရ ထက္ၿဖိဳးေဝလို႕ေလး။ ။
ဒီ ရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္ဟာ အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖရဲ႕ လက္စြမ္းျပလက္ရာလို႕ သိရပါတယ္။ သူ႕ရဲ႕ တပည့္ျဖစ္သူ စင္ေတာ္ႀကီး မင္းသမီးကိုင္ ဦးသာဇံ (႐ုပ္ေသးမင္းသမီး ျဖစ္ပါတယ္) အတြက္ ေရးဖဲြ႕ေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ထပ္တြန္႔ ရွစ္ဆယ္ေပၚ ေတးထပ္ (မိုးဖြဲ႕-ေမာင္ဆို)
ဗိႏၵံဳ ဗိႏၵံဳ ေငြအမၺဳ၊ ေရသံအစု ထစ္ျမည္ကာ၊
ေဝလွ်ံအထု စစ္ခ်ီလာတယ္၊ မလစ္ျပည္ရြာ-ညီညာဝိုင္း၊
(ႀကိမ္ပန္းယွက္သို႔ တိမ္မကန္းကြက္တို႔)
ထိန္သန္းလက္လို႔ ျမဴးကြန္႔စြာငယ္၊ လူးလြန္႔ဘယ္ညာ ညိဳမဲျပာလို႔မိႈင္း။
(နာကိတ္လွ်မ္းျပဳ အျပာခ်ိပ္မရမ္းႏု)
ဇာမိတ္ပန္းအတု လိမ္တြန္႔ကာငယ္၊ တိမ္ညြန္႔မာလာ ရစ္ဆင္သိုင္း၊
ရွိန္ဝွန္႔ျဖာျဖာ ရွစ္ခြင္တိုင္းသို႔၊ သစ္လြင္မဆိုင္း လွ်ပ္စစ္႐ံု၊
ၿဖိဳးလွ်ံ က်ဳိးသံ မိုးနဘံကြဲသို႔၊ ၿငိဳးရန္အခဲ သဲေတာ့ မဲေတာ့ပံု။
(မာန္တင္းစြာပ-ထန္ျပင္းပါလွ)
ရန္ခြင္းမွာလ မိုးပဇၹဳန္ရယ္၊ ႀကိဳးထစ္အကုန္ တကယ္သဲခ်ေတာ့၊
အလယ္လဲဗ် ေအးလို႔စက္ခိုက္တြင္၊ ေလြးဖို႔-ဖက္လိုက္ခ်င္။
(ဧကစာခ်မ္းဖို႔ ေလပါဖ်န္းသမို႔)
ေခြကာလြမ္းလို႔ တပါးမရႊင္တယ္၊ သိၾကားဘုရင္ ေရွာ့ဘူးထင္ငဲ့ေလး။ ။
ကြင္းစကြင္းပိတ္နဲ႔ ေရးထားတဲ့ စာလံုးေတြက ထပ္တြန္႔ကာရန္ ေခၚပါတယ္။ ဒီလို ကာရန္မ်ဳိးကို (၁၊ ၃၊ ၅၊ ၇ ... အစရွိတဲ့) မ ပိုဒ္ ၉-ပိုဒ္ရဲ႕ ႀကိဳက္တဲ့ အပိုဒ္မွာ ထည့္ႏိုင္ၿပီး က်န္အပိုဒ္ ေတြမွာေတာ့ တြန္႔႐ိုးထံုးစံ မရွိဘူးလို႔ ဆိုပါတယ္။ တြန္႔ပံုကေတာ့ ထပ္တြန္႔ကာရန္ ထည့္ခ်င္တဲ့အပိုဒ္ရဲ႕ ေရွ႕ထက္ဝက္ အကၡရာ ၄-လံုးကို ကာရန္တူ လံုးေရတူ ယူၿပီး တႀကိမ္ျဖစ္ေစ ႏွစ္ႀကိမ္ျဖစ္ေစ အပိုထည့္လုိက္ျခင္းပါပဲ။ ဒီေတာ့ မူရင္းအပိုဒ္က ေနာက္ကို ဆုတ္သြားလို႕ ေၾကာက္ရြံ႕ ေနာက္တြန္႔ သြားတဲ့ သေဘာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ “တြန္႔” တယ္ ေခၚတာပါ။ အထက္ပါ ရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္ေတြရဲ႕ အတြန္႔ကေတာ့ ႏွစ္ဆ တြန္႔ထား တာပါ။ တဆပဲ တြန္႔ခ်င္ရင္လည္း ရပါတယ္။ ေဝႆႏၲရာအလွဴဖြဲ႕ေတးထပ္မွာေတာ့ ႏွစ္ထပ္ေက်ာ့ ခ်ထားတာကို ေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။
ထပ္ကြန္႔ ရွစ္ဆယ္ေပၚ ေတးထပ္
အတြန္႕ၿပီးေတာ့ အကြန္႕ျဖစ္ပါတယ္။ အဆန္းထြင္ ကြန္႕ညြန္႕ျခင္းသေဘာနဲ႕ မူလရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္ကေန အပိုပိုဒ္ေတြ ထပ္ျဖည့္ၿပီး စပ္ဆုိျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ နမူနာေတးထပ္ေတြကို အရင္ၾကည့္ပါ ...
ထပ္ကြန္႔ ရွစ္ဆယ္ေပၚ ေတးထပ္ (ပန္းဖြဲ႕-မယ္ဆို)
အစီအရီ ၿပိဳင္အၿပိဳင့္၊ အခိုင္အခိုင့္ ဆန္းတၾကယ္၊
တလိႈင္တလိႈင့္ ပန္းစပယ္ကို၊ နန္းမယ္ပန္မယ္ ၾကံရြယ္တံုး၊
ဇီဇဝါ ေဒါန ပန္းစူကာကို၊ လွမ္းခ်ဴအသာ စီလို႔သီလို႔ကံုး။
(ေဇာ္မႊား,ေသာ္က,ျမတ္ေလးငံုရယ္၊ မျပတ္ေမႊးထံု ၾကယ္ႏွင့္ ဇြန္ၾကက္႐ံုး)။
တိုက္ပန္း, ဒန္႔ဒလိပ္ ႏြယ္ဘိန္းျဖာတယ္၊ ခ်ယ္သိန္းမာလာ မညိဳလံုး၊
စကားစိမ္း စကားဝါ အပ်ဳိသံုးဘုိ႔တဲ့၊ (အလိုဘာတဲ့ ...) အဖိုဂမုန္း ဆန္းလွသေနာ္၊
ႏွင္းဆီမိုးေဆြ ေဆာင္ေတာ္ကူး၊ ေယာင္ေသာ္အထူး ပန္းခက္ နမ္းလွ်က္ေမွ်ာ္။
(ေခါင္ရမ္းခြာညိဳ ဒဟတ္ခရားႏွင့္၊ ဇလပ္ စကား ဆတ္သြားျမတ္စြယ္ေတာ္)။
ပုန္းညက္, အင္ၾကင္း ရင္ခတ္ေပၚတယ္၊ သဇင္, ဂန္႔ေဂၚ ေပါက္နီ, လဲႏွင့္၊
ပိေတာက္, သရဖီ, ခဝဲ ကရမက္ သင္းပ်ံ႕ထံု၊ ပန္းရင့္ပန္းဥစံု၊
ပင္တိုင္နန္းျမင့္ ခန္းသဥ့္ဘံုမွာ၊ ပန္းပြင့္ဖံုဖံု ကိုယ္လံုးေဝလို႔ေလး။ ။
(သို႔ကေလာက္ပန္းႏွင့္ ဆႏၵမကုန္တယ္၊ ပန္ရ ဘယ္ပံု ဘယ္ပန္းေလသိေလး။)
(ပ်ဳိတိုင္းခ်စ္တဲ့ ပန္းခက္တခိုင္ကို၊ နမ္းလ်က္အၿပိဳင္ ပန္စမ္းခ်င္ငဲ့ေလး။)
ကြင္းထဲက အပိုဒ္ေတြကို အကြန္႔ပိုဒ္ေတြလို႔ ေခၚပါတယ္။ “ေရႊဉာဏ္ေတာ္ ကြန္႔ျမဴးတယ္” ဆိုတဲ့ စကားအသံုးလိုပဲ ျဖစ္ျမဲထက္ ပိုမိုလြန္ကဲတာကို ကြန္႔တယ္ လို႔ ေျပာၾကသလိုပဲ ပံုမွန္ေရး႐ိုးေရးစဥ္ျဖစ္တဲ့ ၁၈-ပိုဒ္မွာ အပိုပိုဒ္ေတြထပ္ထည့္ၿပီး “ကြန္႕” လိုက္တာမို႕ ဒါမ်ိဳးကို အကြန္႔ပိုဒ္လို႔ ေခၚတာျဖစ္ပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၁၈-ပိုဒ္ရဲ႕ အဆံုးမွာသာ ကြန္႔ေလ့ ကြန္႔ထ ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၆-ပိုဒ္ နဲ႕ ၁၂-ပိုဒ္ အဆံုးေတြမွာလည္း အကြန္႔ထည့္လို႕ရပါတယ္။ ၁၈-ပိုဒ္ရဲ႕ အဆံုး၊ တနည္းအားျဖင့္ ေတးထပ္တပုဒ္လံုးရဲ႕ အဆံုးမွာေတာ့ တပိုဒ္မက ၂-ပိုဒ္ ကြန္႔လည္း ရပါတယ္။
အတြန္႔က မ-ပိုဒ္ေတြရဲ႕ ေရွ႕ထက္ဝက္မွာပဲ တြန္႔ပါတယ္။ အဆံုးမွာ မတြန္႔ပါဘူး။
အကြန္႔ကေတာ့ ဘယ္အပိုဒ္မဆို ကြန္႔လို႔ရတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဆံုးမွာပဲ ကြန္႔ရမွာျဖစ္ၿပီး တပိုဒ္လံုး ကြန္႔ရပါမယ္။ တဝက္ ကြန္႔လို႔ မရပါဘူး။
ေတးထပ္ႀကီး အခန္းမွာလည္း အတြန္႔၊ အကြန္႔ အေၾကာင္း ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။
နမူနာ ရွစ္ဆယ္ေပၚ ေတးထပ္မ်ားကို ဆက္လက္ ေလ့လာၾကည့္ၾကပါ ...
သံုးခ်က္ညီ ထပ္တြန္႕ ႏွစ္ထပ္ခ် ရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္ (နိဗၺိႏၵဖဲြ႕ - နာခံေတာ္ ေဝါမွဴးႀကီး ဦးခ်ိဳ-ေရး)
ပိသံု ပိသံု ၿငိဆံုရ၊ တိဘုမၼက သခၤါေရ၊
ရွိၾကံဳသမွ် ျမင္ရာေတြကို၊ မခင္သာေခ် မည္သန္႕ရွင္း၊
(ခ်ဳပ္ေလွ်ာရွည္ မေစာင့္၊ ပုပ္ေပါမည္တေမွာင့္)
႐ုပ္ေခ်ာၾကည္အေျဖာင့္ သနားစရာကိုေျမာ္သည္၊ ဇယားမရဏာတြင္ ကြက္ၿပီးမွန္ျပသြင္း။
(အမ်ားဓမၼတာပင္ ပ်က္စီးျပန္ရျခင္း)။
(ေလာက္ပိုးအတိပ၊ ေဖာက္ထိုးကလိၾက)
ေၾကာက္စိုး မခ်ိစရာ့ ႏြံညစ္ညႇီတြင္၊ ကၽြံနစ္ကသီ ေရာင္ဇြတ္ဆင္း၊
ညြံပ်စ္မသတီ ေႏွာင္ညႊတ္ကြင္းမွ၊ ေမွာင္ဝဋ္အတြင္း ေပ်ာ္ေမြ႕ပံု၊
ပ်ဴငွာ မူရာ အူမွာဆြလုိ႕၊ ႐ူပါရမၼဏ တကြငါးအာ႐ံု။
(သူငါအစ ဘဝမ်ားစြာထံု)။
(မိုက္ဆိုးဓေလ့၊ လုိက္ဘိုးမေမ့)
စိုက္ပ်ိဳးသေရြ႕ မ်ိဳးေစ့စံုၿပီ၊ ခုိးေငြ႕မကုန္ ပါဝင္ၾကသမို႕၊
မဟာသခၤတ ကၽြတ္တန္းျမင့္အညာ၊ လြတ္လမ္းခြင့္မသာ၊
(စစ္က်ံဳးတြက္မဖဲ့၊ ရစ္ဆံုးဆက္အသဲြ႕)
ခ်စ္လံုးမက္စဖဲြ႕ ျမႇဴေခ်ာ့လာသလို၊ ထူေတာ့မာယာ ငင္ဆဲြဟန္သုိ႕ေလး။ ။
(ငါးခႏၶာ ပၪၥက ျခားမကြာခင္ခဏ)
ပြားတဏွာယွဥ္သမွ် အေပါင္းစိတ္ကိုလႊာလွ်င္၊ မေကာင္းအနိ႒ာ ဆင္လဲြကန္လို႕ေလး။ ။
(ခက္ခဲသတိပ႒ာန နက္နဲအဘိဓမၼာနယ)
လက္လဲႊႀတိဘဝါသဝ ျပတ္ထြက္ပါေအာင္၊ ျမတ္စက္ရတနာ တြင္ျမဲရန္ဘို႕ေလး။ ။
လူးတားညႇပ္ ရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္
လူးတားညႇပ္ ရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္ ဆုိတာကေတာ့ သူ႕နာမည္အတုိင္းပဲ ရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္ထဲမွာ “လူးတား” ဆုိတဲ့ ကဗ်ာအမ်ိဳးအစားတပုဒ္ေလာက္ညႇပ္ၿပီးေရးထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာ ညႇပ္ရသလဲဆုိရင္ ပထမအပိုဒ္ႀကီး (ပထမ ေျခာက္ပိုဒ္အဆံုး) နဲ႕ ဒုတိယ အပိုဒ္ႀကီး ၾကားမွာ ညႇပ္ေရးရပါတယ္။
နမူနာေတးထပ္ေတြကို ၾကည့္လုိက္ရင္ ရွင္းပါတယ္။ လူးတားညႇပ္ေရးခ်င္ရင္ လူးတားေရးနည္းကိုေတာ့ သိထားဖို႕ လိုပါလိမ့္ မယ္။ လူးတားဟာ ရတုတုိ႕၊ ပ်ိဳ႕တို႕လုိပဲ ေလးလံုးစပ္လကၤာျဖစ္ပါတယ္။ အခ်မွာ ႏွစ္ေက်ာ့ခ်ပါတယ္။ ပထမအခ်ပိုဒ္ကို “ ... တည့္ေလ” နဲ႕ဆံုးၿပီး ဒုတိယအခ်ပိုဒ္ကိုေတာ့ ႏွစ္သက္ရာခ်လုိ႕ရပါတယ္။ လူးတား ကို အခုေခတ္မွာ ေရးတာ မရွိသေလာက္ ရွားသြားပါၿပီ။ လူးတားေရးနည္းကို အလ်ဥ္းသင့္ရင္ သီးသန္႕တင္ျပပါမယ္ ...
လူးတားညႇပ္ ရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္ (ဘုန္းေတာ္ဖြဲ႔၊ အႀကီးခ်ဳပ္ဝန္ေဟာင္း မင္းႀကီးမင္းလွ ဥစနာ-ေရး)
ဖလ္ဥဏၰမူ ဟန္ျမဴပ,သလို၊ ရန္ဟူသမွ် ဘာသာၿငိမ္၊
စံတူမရ အာဏာႏွိမ္သည္၊ သမ႓ာေတာ္ရွိန္ ထိန္ထိန္လင္း၊
ဓညပုည ၿဖိဳးလက္စီသည္၊ မ်ိဳးဆက္သန္႕ရည္ နိမိတ္မူသည့္မင္း။
(သတိုးသက္ရွည္ ဗ်ာဒိတ္က်ဴသည့္မင္း)။
လူးတားညႇပ္။ ။ ယုဂႏၶိဳရ္ေနာင္၊ ေတာင္ဥေသွ်ာင္ကို၊ မိုက္ေမွာင္စေတ၊ ေလျဖင့္ေခၽြလည္း၊ လြင့္ေႂကြမရွိ၊ ပကတိသုိ႕၊ ဓိတိမ႑ိဳင္၊ ၾကံ႕ၾကံ႕ခိုင္လ်က္၊ မယိုင္နဂိုရ္၊ ႀကီးကုသိုလ္ေၾကာင့္၊ လူဗိုလ္ဝွဲ႕ခ်ီး၊ အံ့မၿငီးသည္ ... မင္းႀကီးမင္းေခါင္ ရာဇာတည့္ေလ။ ။ ပုညာဘိ စက္တန္ခိုး - တင့္တင့္တိုး။ ။
ေတးျပန္ေကာက္။ ။ ရွင့္က်ိဳးေတာ္ရွိ ေစတုိင္းတြင္သည္၊ မေဟက်ိဳင္းတင္ အစဥ္စိုး၊
ေနႏြယ္ဂိုဏ္းဝင္ ဘုရင္မ်ိဳးမို႕၊ သနကၤူမိုး ေဗြထက္စြန္၊
လက္ညိႇဳးေတာ္ညႊန္ ယူေစခ်ီးလွ်င္၊ ဓူဝံၾကယ္ႀကီး ေခၽြဆက္ႏုိင္မည့္ကၽြန္။
လူလြန္တထီး တမူခၽြန္သည္၊ ဇမၺဴအဝွန္ တံခြန္စုိက္မုိ႕၊
တြန္႐ိုက္တုန္လႊင့္ ဂုဏ္ျမင့္ေျမခံ၊ နတ္ကၽြန္းဘူမိမွန္၊
သံုးႏွစ္ၿပီးလို႕ သံုးသီးခံတယ္၊ ေကာင္းခ်ီးတိတ္သံ နိမိတ္ေတာ္ရေလး။ ။
(ေရႊလႊတ္ႏွင္းမည့္ ၾတင္းျငာသည္၊ မယြင္းမဂၤလာ ေအာင္ဟိတ္ေတာ္ရေလး)။ ။
အခ်ဳပ္တန္းဆရာေဖနဲ႕ ေခတ္ၿပိဳင္စာဆုိႀကီး စေလဦးပုညမွာလည္း ဆရာေဖလိုပဲ ဇာတ္သဘင္ဘက္က တပည့္ရွိပါတယ္။ သူက ႐ုပ္ေသးစင္ေတာ္ ဦးသာေဗ်ာ ပါ။ ဆရာေဖက ဦးသာဇံအတြက္ မင္းတုန္းမင္းဘုန္းေတာ္ဖဲြ႕ကို လက္စြမ္းျပ သီကံုးေပးလုိက္လို႕ ဦးပုညကလည္း သူ႕တပည့္အတြက္ အားက်မခံ လူးတားညႇပ္ ဘုန္းေတာ္ဖဲြ႕ ရွစ္ဆယ္ေပၚ ေတးထပ္တပုဒ္ကို ေရးေပးလုိက္ပါတယ္။
လူးတားညႇပ္ ရွစ္ဆယ္ေပၚေတးထပ္ (ဘုန္းေတာ္ဖြဲ႔၊ စေလဦးပုည-ေရး)
သံုးသိန္းသံုးေသာင္း ေလးေထာင္ထိပ္၊ ႏွစ္က်ိပ္ရွစ္ဆက္ မဟာဝင္၊
အတိတ္ျဖစ္ပ်က္ ကမၻာတြင္ေအာင္၊ ဘယ္ရာဇာလွ်င္ မစံျမန္း။
ေလးဆယ္ရွစ္ရပ္ ျပာသာဒ္ရံသည္၊ နတ္ဝိသုကံ သစ္ေလာင္းဖန္သည့္နန္း။
လူးတားညႇပ္။ ။ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ ႏွစ္ျပန္ေဆာင္သား၊ ရန္ေအာင္ဗဟို၊ ျမျမင့္မိုဝယ္၊ ေရညိဳေခြခ်ပ္၊ ဂေဟထပ္လ်က္၊ ေျမစပ္ခန္းဝါ၊ ကဲ့ပမာသို႔၊ မႏၶာဘူတပတ္၊ ေျမဥကၠ႒္လည္း၊ လူနတ္ခ်ီးပင့္၊ ပလႅင့္သဏၭာန္၊ ဘံုဗိမာန္ဝယ္၊ ေဝယန္ၾကငွန္း၊ သိၾကားနန္းသို႔၊ တသန္းျခည္ေရာင္၊ သံုးတိုက္ေလွာင္သည္ ... အေခါင္ေသ႒မန္႔တည့္ေလ၊ ဝိသုဒၶိပန္း တည့္သည့္နန္း။
ေတးျပန္ေကာက္။ ။ ေရယဥ္နဝရတ္ႏႈန္းတႏၲီလို၊ ေ႐ႊက်ံဳးဂမ႓ီကာရံသန္း။
ျပည္ႀကီးမြန္ေဘာင္ ေလာင္ထမန္း၊ ေ႐ႊေဆာင္ေ႐ႊနန္း အေထြေထြ။
ေ႐ႊေလာင္း ေ႐ႊေလွ ေပြေပြရွက္၊ ေတဇာေတြဖက္ ေရလက္ယာရစ္ေခြ။
ရတနာဘုမၼိ တိုင္းဌာေနမွာ၊ သမိုင္းစာေခြ ထိန္႔ထိန္႔သစ္လို႔၊
ေနဣႏၵရာဇ္ နတ္ရွင္ေခတ္ေပ၊ သာမ်ိဳးစံုစြေထြ။
ေရႊနန္းစံုဆက္ ဂဂၣေဒလို၊ ပံုေကာင္းခက္ေ႐ႊ ဆက္ပြဲခံလို႔ေလး။"
အခုဆုိရင္ ေတးထပ္နဲ႔ ပတ္သက္သမွ် အားလံုးၿပီးဆံုးသြားၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ေတးထပ္မ်ား ေရးစပ္ၿပီး ရႊင္လန္းၾကပါေစ ....
ေတးထပ္အေၾကာင္း ၿပီးၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ေတး႐ိုးနဲ႕ ေတးတဲြ႕အေၾကာင္း ဆက္ပါဦးမယ္ ....
ဟယ္ရီလြင္
No comments:
Post a Comment