ဘႀကီးေမတၲာတံုးရဲ့ သစၥာတံုး-ဒီပနီေတးထပ္
ဖိနပ္ကို မစီးရငယ္လို႔၊
နည္းက်က် ဆြဲဆင္၊
ကမၺည္းသ အကဲတင္သည္၊
မရဲခ်င္ေလေကာ၊
ႏွစ္ပါးလံုး ဗိုလ္ေမာင္မယ္မွာ၊
ဟိုေတာင္စြယ္ ကုန္းျမင့္သာေမာ။
တကြ်တ္ကြ်တ္ ဘြတ္ရႊတ္ဆင္သည္၊
မခြ်တ္ခ်င္ဟူေသာ၊
ထြဋ္သခင္ သူေျပာေတာ့၊
ေဂါပကျဖစ္အင္၊
ပခံုးမွာ ကုန္းကာပို႔မယ္ပ၊
ၿပံဳးပါလို႔ ဦးခ်ပန္ဆင္။
ကြ်န္ေတာ္ (မ်ိဳးႀကီး) တို႔ ေက်ာျပင္ကို၊
ေဝါယာဥ္လို ထင္မွတ္လို႔၊
သခင္ျမတ္ ကုန္းျမင့္သည္ေတာင္၊
႐ုန္းပင့္ခ်ီေဆာင္၊
ဘိနပ္ခြ်တ္ လွည့္နည္းေျပာင္သည္၊
ဝိနည္းေရွာင္ ကုန္းပံုတဲ့ေလး။ ။
(ေရႊတေလး)
ဒီေတးထပ္ကေလးက ၿဗိတိသွ်အစိုးရ ပထမဆံုး လူထုကို လိုက္ေလ်ာအေလွ်ာ့ေပးခဲ့ရတဲ့ သမိုင္းဝင္ "ဖိနပ္ျပႆနာ" ရဲ့ အစပါ။ ၁၉၁၇ ခုႏွစ္ ပဲခူးၿမိဳ႕မွာ ငလ်င္ႀကီးလႈပ္ေတာ့ ေရႊေမာ္ေဓာေစတီေတာ္လည္း ငလ်င္ဒဏ္ ခံခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒါကို အဂၤလိပ္အစိုးရရဲ့ ဘုရင္ခံ ဆာ ရက္ဂ်ီနယ္ ကရက္ေဒါက္ နဲ႔ ဇနီး တို႔က သြားၾကည့္တဲ့အခါ ေစတီေတာ္ႀကီးရဲ့ ရင္ျပင္ကို ဖိနပ္မခြ်တ္ဘဲ တက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘုရားလူႀကီးေတြကလည္း ႀကိဳဆိုခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီမွာ သမိုင္းဝင္ ဖိနပ္ျပႆနာ ေပၚေတာ့တာပါပဲ။ ဘုရင္ခံ (Governor) က ဘုရားေပၚမွာ ဖိနပ္စီးတာကို ေဝဖန္သေရာ္တဲ့ ႐ုပ္ေျပာင္နဲ႔ကဗ်ာကို သတင္းစာမွာေဖၚျပၿပီး စတင္တိုက္ပြဲဝင္ေတာ့တာပါပဲ။ ကာတြန္းဆရာႀကီး ေရႊတေလးရဲ့လက္ရာနဲ႔ မ်က္ႏွာျဖဴ ဘုရင္ခံနဲ႔ ဘုရင္ခံကေတာ္ကို ဘုရားလူႀကီးေတြကုန္းေပးၿပီး ေက်ာပိုးေနတဲ့ပံုကို ေရးဆြဲထားၿပီး "သူတို႔ဖိနပ္မခြ်တ္ရင္ ဘုရားလူႀကီးေတြက ေက်ာပိုးပါလား" လို႔လည္း ေလွာင္ေျပာင္ သေရာ္ထားပါတယ္။ ဒါတြင္မကေသးပဲ 'ဘႀကီးေမတၲာတံုးရဲ့ သစၥာတံုး-ဒီပနီေတးထပ္' လို႔ ေျပာင္ေျမာက္တဲ့ ကဗ်ာနဲ႔ သ႐ုပ္ေဖၚခဲ့ပါေသးတယ္။
သူရိယသတင္းစာမွာ အဲဒီကဗ်ာနဲ႔ကာတြန္းလည္းပါလာေရာ အဂၤလိပ္ပုလိပ္မင္းႀကီး မစၥတာ ရွပ္တဲလ္ဝပ္ (ဆရာမင္းသိခၤ ရဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ ဝတၴဳေတြထဲမွာ အၿမဲပါတဲ့ ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ႀကီးမို႔ ဒီနာမည္ကို ရင္းႏွီးၿပီးသား ျဖစ္ၾကမွာပါ) က အယ္ဒီတာ ဦးဘေဘနဲ႔ ဦးလွေဘ တို႔ကို ဆင့္ေခၚၿပီး "ဘုရင္ခံ၏ဂုဏ္သေရကို ပ်က္ေစေသာ ကဗ်ာကို ဘာေၾကာင့္ ပံုႏွိပ္သနည္း" လို႔ ေမးပါေတာ့တယ္။
ပုလိပ္မင္းႀကီးက သူ႔ရဲ့ ႐ံုးစားပြဲမွာ ကုလားထိုင္နဲ႔ ထိုင္ေနၿပီး အယ္ဒီတာေတြကိုေတာ့ ကုလားထိုင္ မေပးဘဲနဲ႔ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာခင္းထားတဲ့ သင္ျဖဴးျဖာေပၚမွာ ထိုင္ဖို႔ ၫႊန္ျပပါတယ္တဲ့။ အဲဒီေတာ့ အယ္ဒီတာ ေတြကလည္း မထိုင္ဘဲ မတ္တတ္ရပ္လ်က္နဲ႔ပဲ ျပန္ရွင္းၾကပါတယ္။ "အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံကို ရည္ရြယ္ၿပီးေရးတာမဟုတ္ဘူး၊ ေဂါပကလူႀကီးေတြကိုပဲ ေဝဖန္တာျဖစ္တယ္။ ေဂါပကလူႀကီးေတြက မေက်နပ္ရင္ အသေရဖ်က္မႈနဲ႔ တရားစြဲႏိုင္တယ္" လို႔ ျပန္ေျဖၾကားေတာ့ ပုလိပ္မင္းႀကီးလည္း ဘာမွ မတတ္ႏိုင္၊ အေရးမယူ ႏိုင္ေတာ့ဘဲ လက္ပိုက္ၾကည့္က်န္ရစ္ခဲ့ရရွာပါေတာ့တယ္ (ေတာ္ေတာ္ညံ့တဲ့ ပုလိပ္မင္းႀကီးပဲေနာ္ .. ဟင္းဟင္း .. နယ္ခ်ဲ႕ၿဗိတိသွ်အစိုးရရဲ့ ၀န္ထမ္း လူမ်ိဳးျခား အရာရွိႀကီး ကလည္း ဥပေဒကို လိုက္နာပံုမ်ားကေတာ့ ..)
အဲဒီသတင္းရဲ့ဂယက္က ဆက္တိုက္ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ဗုဒၶဘာသာ ကလ်ာဏယုဝ အသင္းႀကီး (YMBA) ကဦးစီးၿပီး လူထုအစည္းအေဝးေတြ ဆင္ႏႊဲက်င္းပလို႔ ေရႊေမာ္ေဓာကုန္းေတာ္ေပၚမွာ ဖိနပ္စီးမႈကို ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း အဆိုေတြတင္သြင္းဆံုးျဖတ္ၿပီး တိုက္ပြဲဆင္ၾကပါေတာ့တယ္။ လူထုဆႏၵျပပြဲ အစည္းအေဝးေတြရဲ့သတင္းကို သူရိယမွာ ဓာတ္ပံုေတြနဲ႔တကြ ေဖာ္ျပၿပီး တိုက္ပြဲဝင္ဝါဒျဖန္႔ေပးလို႔ အစည္းအေဝးေတြ အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕အနယ္နယ္မွာ ဆက္တိုက္က်င္းပၿပီး ေတာင္းဆို တိုက္ပြဲဝင္ၾက ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီလို အႀကိမ္ႀကိမ္ က်င္းပ ေတာင္းဆိုၾကတာမို႔ ေနာက္ဆံုး ၿဗိတိသွ်အစိုးရက ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ားမွာ "ဖိနပ္မစီးရ" ဆိုတဲ့ တရားဝင္ဆိုင္းဘုတ္ေတြ ခ်ိတ္ဆြဲ တားဆီးေစ လို႔ လိုက္ေလ်ာခဲ့ရေတာ့တာပါပဲ။
ဒါဟာ ၿဗိတိသွ်အစိုးရအေပၚ ျမန္မာလူထုက ပထမဆံုးအႏိုင္ရရွိလိုက္တဲ့ ေအာင္ပြဲပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေအာ္ . နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္မွာေပမယ့္ သတင္းစာလြတ္လပ္ခြင့္ရွိပံုမ်ားေျပာပါတယ္။ ကြယ္လြန္သြားရွာၿပီျဖစ္သူ သတင္းစာ ဆရာႀကီး ေအာင္ဗလ ရဲ့ ဘီလူးတို႔ရြာစာအုပ္ေလးကိုဖတ္ရင္းနဲ႔ "သတင္းစာတုိ႔၏ပဲြဦးထြက္တိုက္ပဲြ" ဆုိတဲ့ အထဲမွာ ဒီအေၾကာင္းေလးေတြ႔လုိ႔ မွ်ေ၀လုိက္တာပါ။ ဒီတိုက္ပြဲကို စတင္ခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးေရႊတေလးရဲ့ သမိုင္းဝင္လက္ရာမို႔ ဖတ္ၾကရေအာင္လို႔ တင္ျပလိုက္ရျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
အဲဗ်ာ .. ႀကံဳလို႔ အဲဒီ ေဆာင္းပါးထဲမွာပဲ ကိုေရႊၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႕တို႔ရဲ့ အမွတ္သည္းေျခ မရွိပံုမ်ားကေတာ့ ေက်ာင္းသားသပိတ္ကို စတင္ျဖစ္ေပၚေစခဲ့တဲ့ "ငရဲေခြးႀကီးလြတ္ေနသည္" (Hell hound at large) ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးကို အိုးေ၀မဂၢဇင္းမွာေရးခဲ့သူ အိုးေ၀ဦးညိဳျမကိုေတာင္ ေနာက္ပိုင္းမွာ သတင္းစာပညာသင္ဖို႔ အဂၤလန္ကိုေတာင္ ေစလႊတ္လိုက္ပါေသးသတဲ့ .. (တံုးတာ .. တံုးတာ .. ဒါေၾကာင့္မို႔လဲ သူတို႔ ေနာက္ပိုင္းမွာ ျပန္ေတာ္လွန္တာ ခံလိုက္ရတာေပါ့ .. ေနာ္)။
သူရိယသတင္းစာမွာ အဲဒီကဗ်ာနဲ႔ကာတြန္းလည္းပါလာေရာ အဂၤလိပ္ပုလိပ္မင္းႀကီး မစၥတာ ရွပ္တဲလ္ဝပ္ (ဆရာမင္းသိခၤ ရဲ့ နာမည္ေက်ာ္ ဆားပုလင္းႏွင္းေမာင္ ဝတၴဳေတြထဲမွာ အၿမဲပါတဲ့ ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ႀကီးမို႔ ဒီနာမည္ကို ရင္းႏွီးၿပီးသား ျဖစ္ၾကမွာပါ) က အယ္ဒီတာ ဦးဘေဘနဲ႔ ဦးလွေဘ တို႔ကို ဆင့္ေခၚၿပီး "ဘုရင္ခံ၏ဂုဏ္သေရကို ပ်က္ေစေသာ ကဗ်ာကို ဘာေၾကာင့္ ပံုႏွိပ္သနည္း" လို႔ ေမးပါေတာ့တယ္။
ပုလိပ္မင္းႀကီးက သူ႔ရဲ့ ႐ံုးစားပြဲမွာ ကုလားထိုင္နဲ႔ ထိုင္ေနၿပီး အယ္ဒီတာေတြကိုေတာ့ ကုလားထိုင္ မေပးဘဲနဲ႔ ၾကမ္းျပင္ေပၚမွာခင္းထားတဲ့ သင္ျဖဴးျဖာေပၚမွာ ထိုင္ဖို႔ ၫႊန္ျပပါတယ္တဲ့။ အဲဒီေတာ့ အယ္ဒီတာ ေတြကလည္း မထိုင္ဘဲ မတ္တတ္ရပ္လ်က္နဲ႔ပဲ ျပန္ရွင္းၾကပါတယ္။ "အဂၤလိပ္ဘုရင္ခံကို ရည္ရြယ္ၿပီးေရးတာမဟုတ္ဘူး၊ ေဂါပကလူႀကီးေတြကိုပဲ ေဝဖန္တာျဖစ္တယ္။ ေဂါပကလူႀကီးေတြက မေက်နပ္ရင္ အသေရဖ်က္မႈနဲ႔ တရားစြဲႏိုင္တယ္" လို႔ ျပန္ေျဖၾကားေတာ့ ပုလိပ္မင္းႀကီးလည္း ဘာမွ မတတ္ႏိုင္၊ အေရးမယူ ႏိုင္ေတာ့ဘဲ လက္ပိုက္ၾကည့္က်န္ရစ္ခဲ့ရရွာပါေတာ့တယ္ (ေတာ္ေတာ္ညံ့တဲ့ ပုလိပ္မင္းႀကီးပဲေနာ္ .. ဟင္းဟင္း .. နယ္ခ်ဲ႕ၿဗိတိသွ်အစိုးရရဲ့ ၀န္ထမ္း လူမ်ိဳးျခား အရာရွိႀကီး ကလည္း ဥပေဒကို လိုက္နာပံုမ်ားကေတာ့ ..)
အဲဒီသတင္းရဲ့ဂယက္က ဆက္တိုက္ျဖစ္ေပၚလာၿပီး ဗုဒၶဘာသာ ကလ်ာဏယုဝ အသင္းႀကီး (YMBA) ကဦးစီးၿပီး လူထုအစည္းအေဝးေတြ ဆင္ႏႊဲက်င္းပလို႔ ေရႊေမာ္ေဓာကုန္းေတာ္ေပၚမွာ ဖိနပ္စီးမႈကို ကန္႔ကြက္ေၾကာင္း အဆိုေတြတင္သြင္းဆံုးျဖတ္ၿပီး တိုက္ပြဲဆင္ၾကပါေတာ့တယ္။ လူထုဆႏၵျပပြဲ အစည္းအေဝးေတြရဲ့သတင္းကို သူရိယမွာ ဓာတ္ပံုေတြနဲ႔တကြ ေဖာ္ျပၿပီး တိုက္ပြဲဝင္ဝါဒျဖန္႔ေပးလို႔ အစည္းအေဝးေတြ အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕အနယ္နယ္မွာ ဆက္တိုက္က်င္းပၿပီး ေတာင္းဆို တိုက္ပြဲဝင္ၾက ပါေတာ့တယ္။ အဲဒီလို အႀကိမ္ႀကိမ္ က်င္းပ ေတာင္းဆိုၾကတာမို႔ ေနာက္ဆံုး ၿဗိတိသွ်အစိုးရက ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ားမွာ "ဖိနပ္မစီးရ" ဆိုတဲ့ တရားဝင္ဆိုင္းဘုတ္ေတြ ခ်ိတ္ဆြဲ တားဆီးေစ လို႔ လိုက္ေလ်ာခဲ့ရေတာ့တာပါပဲ။
ဒါဟာ ၿဗိတိသွ်အစိုးရအေပၚ ျမန္မာလူထုက ပထမဆံုးအႏိုင္ရရွိလိုက္တဲ့ ေအာင္ပြဲပဲျဖစ္ပါတယ္။ ေအာ္ . နယ္ခ်ဲ႕လက္ေအာက္မွာေပမယ့္ သတင္းစာလြတ္လပ္ခြင့္ရွိပံုမ်ားေျပာပါတယ္။ ကြယ္လြန္သြားရွာၿပီျဖစ္သူ သတင္းစာ ဆရာႀကီး ေအာင္ဗလ ရဲ့ ဘီလူးတို႔ရြာစာအုပ္ေလးကိုဖတ္ရင္းနဲ႔ "သတင္းစာတုိ႔၏ပဲြဦးထြက္တိုက္ပဲြ" ဆုိတဲ့ အထဲမွာ ဒီအေၾကာင္းေလးေတြ႔လုိ႔ မွ်ေ၀လုိက္တာပါ။ ဒီတိုက္ပြဲကို စတင္ခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးေရႊတေလးရဲ့ သမိုင္းဝင္လက္ရာမို႔ ဖတ္ၾကရေအာင္လို႔ တင္ျပလိုက္ရျခင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။
အဲဗ်ာ .. ႀကံဳလို႔ အဲဒီ ေဆာင္းပါးထဲမွာပဲ ကိုေရႊၿဗိတိသွ်နယ္ခ်ဲ႕တို႔ရဲ့ အမွတ္သည္းေျခ မရွိပံုမ်ားကေတာ့ ေက်ာင္းသားသပိတ္ကို စတင္ျဖစ္ေပၚေစခဲ့တဲ့ "ငရဲေခြးႀကီးလြတ္ေနသည္" (Hell hound at large) ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးကို အိုးေ၀မဂၢဇင္းမွာေရးခဲ့သူ အိုးေ၀ဦးညိဳျမကိုေတာင္ ေနာက္ပိုင္းမွာ သတင္းစာပညာသင္ဖို႔ အဂၤလန္ကိုေတာင္ ေစလႊတ္လိုက္ပါေသးသတဲ့ .. (တံုးတာ .. တံုးတာ .. ဒါေၾကာင့္မို႔လဲ သူတို႔ ေနာက္ပိုင္းမွာ ျပန္ေတာ္လွန္တာ ခံလိုက္ရတာေပါ့ .. ေနာ္)။
No comments:
Post a Comment