Tuesday, 23 September 2008

ေဗဒါလမ္း (၃၁) - မင္းပါမွပဲ

စာဗူးေတာင္းမွာ၊ စါ၀ါတို႕လင္မယား။
သူတို႕လြမ္းၾကေတာ့
မယ္လြမ္းေအာင္ ပီပီႏြဲ႕ရယ္၊ ေတးဖြဲ႕ပါလား။

ဖက္လိပ္အိမ္ဆင္၊ ခါခ်ဥ္က လက္သမား။
လက္ရာဆန္းပါဘိ။
ကမ္းကုန္ေအာင္ ပီပီႏြဲ႕ရယ္၊ ေတးဖြဲ႕ပါလား။

မိုးတက္မယ့္ဟန္ ၊ ငဖ်ံ က ဂြြၽမ္းသမား။
အႀကံႀကီးသူမို႕
မီးပြင့္ေအာင္ ပီပီႏြဲ႕ရယ္၊ ေတးဖြဲ႕ပါလား။

ဖြဲ႕ခ်င္ရဲ႕ေနာ္၊ ေဖၚခ်င္ရဲ႕မနဲ။
ဒီလႈိင္းပ်ံ ထန္ခ်င္ထန္တဲ့
ဆန္ခ်ိန္တန္ ဆန္တက္ရင္းသာပါ့
ဆန္ခ်ိန္ကုန္ စုန္လို႕ဆင္းပါတ့ဲ
ေဗဒါငယ္ မယ္ မျငင္းရယ္၊ မင္းပါမွပဲ။ ။

ေဇာ္ဂ်ီ
(ေငြတာရီ၊ အမွတ္ ၂၅၊ ဇူလုိင္၊ ၁၉၆၂)

စာဗူးေတာင္းေလးမွာ စါ၀ါလင္မယားလြမ္းေနၾကပါတယ္။ သူတို႔လြမ္းေနတာျမင္ေတာ့ မေဗဒါကလည္း လြမ္းခ်င္လာပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပဲ က်ဴ႐ိုး႐ွင္ကို ေတးဖဲြ႔ဖို႔ေျပာပါတယ္။
လက္သမားဆရာလို ဖက္လိပ္အိမ္ေဆာက္ေနတဲ့ ခါခ်ဥ္ရဲ့ လက္ရာဆန္းေတြကိုေတြ႔ေတာ့လည္း က်ဴ႐ိုး႐ွင္ကို ဒီလက္ရာေတြကို ကမ္းကုန္ေအာင္အမႊမ္းတင္ ေတးဖဲြ႔ဖို႔ေျပာျပန္ပါတယ္။
မိုးေပၚေတာင္တက္ေတာ့မလိုလို အႀကံႀကီးတဲ့ပံုနဲ ့ ဂြၽမ္းထိုးကစားေနတဲ့ ဂြၽမ္းသမား ငါးပ်ံရဲ့ မီးပြင့္မတတ္ ဂြၽမ္းဟန္ေတြကိုလဲ က်ဴ႐ိုး႐ွင္ကို ေတးဖဲြ႔ေစခ်င္ျပန္ပါတယ္။

ဒီေတာ့ က်ဴ႐ိုး႐ွင္က ေတးလည္းဖဲြ႔ခ်င္ပါရဲ့၊ သူတို႔အေၾကာင္းေတြကိုလည္းဂီတနဲ႔သ႐ုပ္ေဖၚခ်င္ပါရဲ့။ ဒါေပမယ့္ ဆန္ခ်ိန္ဆိုရင္လဲ မျငင္းတမ္းဆန္၊ စုန္ခ်ိန္ ဆိုရင္လဲ မျငင္းဘဲစုန္ဆင္းသြားတဲ့ "မယ္မျငင္း" ေဗဒါငယ္အေၾကာင္းပါမွပဲ ေတးဖဲြ႔လို႔ရပါလိမ့္မယ္။ ဒီေတးဟာ ျပည့္စံု ဂုဏ္ေျမာက္ ပါလိမ့္မယ္ လို ့ ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ မေဗဒါဟာ မိန္းမသားပီပီ အသားလုိလို႔ အ႐ိုးေတာင္းတာလား၊ သူ႔အေၾကာင္းေတးဖဲြ႔ေစခ်င္တာကိုပဲ မာယာပရိယာယ္ေႏွာၿပီး သြယ္၀ိုက္တဲ့ နည္းနဲ႔ေတာင္းဆိုလိုက္တာလား၊ က်ဴ႐ိုး႐ွင္ကို "မူႏဲြ႔" လိုက္တာမ်ားလား ... ဒါမွမဟုတ္လည္း အၿမဲစုန္ဆန္ေနရတဲ့ ၿငီးေငြ႔စရာဘ၀မွာ အေမာမွေျပပါေစေတာ့ရယ္လို႔ ႀကံဳေတြ႔ရသမွ် သူေတြအေၾကာင္း ႐ိုး႐ိုးသားသားပဲ ေတးဖဲြ႔သီက်ဴးသံကို ၾကားခ်င္လို႔လား .... က်ဴ႐ိုးရွင္ကလည္း သူ႕ဘ၀မွာ မေဗဒါသာ အဓိက လို႔ ေျပာခ်င္တဲ့ သေဘာနဲ႔ ဘယ္သူေတြအေၾကာင္းျဖစ္ျဖစ္ မင္းအေၾကာင္းမပါရင္ေတာ့ မဖဲြ႔ႏိုင္ပါဘူး လုိ႔ ျပန္ဆိုလိုက္ေလသလား ... ေတြးၾကည့္ၾကပါဦး

ဖတ္႐ႈခံစားေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးအထူးပါ ...
ဟယ္ရီ

No comments: